خبرگزاری کار ایران

ملکی در گفت‌وگو با ایلنا:

توضیح درباره آتش‌سوزی در پاساژ علاءالدین/ تاثیر ارتقای ایمنی ساختمان در جلوگیری از بروز حوادث بزرگ

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۸۴۱۳

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران جزییات آتش‌سوزی در ساختمان علاءالدین را اعلام کرد.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران درباره جزییات این حادثه گفت: در ساعت ۱۷:۵۹ دقیقه عصر امروز یک مورد مشاهده دود و آتش‌سوزی در یک ساختمان تجاری در خیابان جمهوری نبش خیابان حافظ (مرکز تجاری علاء الدین) به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه سه ایستگاه آتش‌نشانی،‌ به همراه نردبان هیدرولیکی و تشک نجات به محل حادثه اعزام شدند، ادامه داد: آتش‌نشانان به محض رسیدن به محل مشاهده می‌کنند در طبقه پنجم این پاساژ در یک مغازه موبایل فروشی به دلیل اتصالی در سیم برق یک دستگاه کولر شعله کوچکی ایجاد شده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه آتش بسیار مختصر بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه پاساژ علاء الدین در سال‌های گذشته یک سری از سیستم‌ها و اقدامات ایمنی خود را انجام و ارتقا داده بود باعث شده که در هنگام بروز حادثه و آتش‌سوزی همین مقدار از افزایش سطح ایمنی در پاساژ موثر عمل کرده و این موضوع در دفعات گذشته نیز دیده شده بود.

ملکی خاطرنشان کرد: به گفته نگهبانان در این حادثه نیز الارم‌ها بلافاصله بعد از وقوع حادثه به صدا درآمده و نگهبانان به سرعت همزمان با اطلاع‌رسانی به آتش‌نشانی به محل حادثه رفته و با کپسول‌های خاموش کننده موجود در پاساژ آتش ایجاد شده را خاموش کرده بودند.

وی ادامه داد: خوشبختانه آتش به سرعت خاموش شده و آتش‌نشانان بازرسی نهایی را انجام داده و بعد از اطمینان از اینکه خطری در محل وجود ندارد محل حادثه را ترک کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته مسئولان این پاساژ یک سری اقدامات ایمنی را در این مجتمع تجاری انجام داده بود و علیرغم اینکه هنوز به طور صددرصد اقدامات ایمنی در این پاساژ انجام نشده است اما با انجام یک سری از کارهای مهم ایمنی در دو سه سال گذشته در حوادثی که در این پاساژ اتفاق افتاده موثر بوده و قبل از ورود آتش‌نشانی آتش خاموش شده بود. این نشان می‌دهد جایی که تجهیزات ایمنی وجود داشته باشد می‌تواند موثر باشد و چند برابر هزینه‌ای که برای ایمنی در ساختمان انجام می‌شود از خسارت‌های احتمالی در زمینه جانی و مالی جلوگیری شود.

وی ادامه داد: این ساختمان می‌تواند الگویی باشد برای دیگر ساختمان‌ها که نظر ایمنی دارای مشکل هستند و باید در اسرع وقت برای ایمنی‌سازی ساختمان از طرف مسئولان اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز