خبرگزاری کار ایران

نجات یک قلاده روباه گرفتار شده در سیم‌های خاردار توسط محیط‌بانان سقز

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۶۰۹

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سقز از نجات یک قلاده روباه معمولی گرفتار شده در سیم های خادار مزارع کشاورزی خبر داد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان کردستان؛ بهزاد شریفی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: طی وصول گزارش مردمی مبنی بر گرفتار شدن یک قلاده روباه در سیم‌های خاردار یکی از مزارع روستاهای منطقه حفاظت شده سقز، با تلاش محیط بانان یگان حفاظت پاسگاه سولاکان روباه گرفتار شده بدون وارد شدن آسیب جسمی نجات یافت و به طبیعت بازگردانده شد.

وی ضمن تشکر و قدردانی از مردم و همیار این روستا خاطر نشان کرد: گاهی اوقات حیوانات وحشی بدلایل متعددی مانند گرسنگی، افتادن در چاله و چاه، گیرافتادن در تله و سیم خادار گرفتار می‌شوند؛ لذا از شهروندان عزیز درخواست می‌شود هرگونه تلفات، بیماری و ورود جانوران وحشی را به محیط‌های زندگی شهری و روستایی در اسرع وقت با شماره برخط ۱۵۴۰ یا به نزدیکترین پاسگاه محیط بانی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.

روباه معمولی دمی بلند و پشمالو با نوک سفیدرنگ، پوزه‌ای باریک و گوش‌هایی بزرگ و سیخ با رنگ پشت سیاه یا خاکستری دارد. رنگ موهای بدن در مناطق متفاوت متغیر است و معمولاً خاکستری قهوه‌ای تا نخودی دیده می‌شود. روباه حیوانی شکارچی و گوشتخوار است و نقش مهمی در کنترل جمعیت جوندگان و موش‌ها دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز