خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت؛

نشست «ستاد اقامه نماز وزارت بهداشت» برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۹۲۹

نشست «ستاد اقامه نماز وزارت بهداشت» با حضور دکتر عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، اولین نشست ستاد اقامه نماز وزارت بهداشت در دولت سیزدهم به میزبانی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در سالن شهید احمدرضا احدی این معاونت، روز گذشته (سه‌شنبه) برگزار شد.

عباس شیراوژن در این نشست با اشاره به آیه شریفه «الَّذِینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّکَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ ۗ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ» ابراز داشت: این آیه از قرآن کریم می‌فرماید: (آنان که خدا را یاری می‌کنند) آن‌هایی هستند که اگر در روی زمین به آنان اقتدار و تمکین دهیم نماز به پا می‌دارند و زکات می‌دهند و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند و (از هیچ کس جز خدا نمی‌ترسند چون می‌دانند که) عاقبت کارها به دست خدا است.

وی اضافه کرد: بر اساس این آیه کسانی که امکانات و قدرتی برایشان ایجاد می‌شود از اولین کارهایی که انجام می‌دهند اقامه نماز است، حتما این را می‌دانید اقامه صلاةَ، صرفا به معنای خواندن نماز نیست بلکه، به برپا داشتن نماز و فرهنگ نماز بر اساس فرمایشات علماء و بزرگان نیز دلالت دارد و مراد برافراشته شدن پرچم نماز است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به تاکیدات بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت بر اهتمام ویژه به برگزاری نماز در اول وقت به جماعت در ستاد وزارت بهداشت و مراکز تابعه وزارتخانه، بیان داشت: وزیر بهداشت بر جدیت در برپایی نماز جماعت در سطح وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز درمانی تاکید دارند و تلاش دارند تا آنجایی که امکان دارد در صف اول نماز جماعت شخصا حضور داشته باشند. به لطف خدا این اهتمام بر اقامه نماز در اول وقت، توجه بیش از پیش دیگر عزیزان به حوزه نماز را به دنبال داشته است.

شیراوژن به تغییرات صورت گرفته در فضای نمازخانه وزارت بهداشت، اشاره کرد و ابراز داشت: تحولاتی که در سطح ظاهر نمازخانه ستاد وزارت بهداشت صورت گرفته است، به منظور ایجاد فضای آرامش بخش و مناسب برای اقامه نماز است. از سوی دکتر عین‌اللهی وزیر بهداشت نیز بر برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در سطح نمازخانه تاکید شده است. تلاش ما این است که فضای نمازخانه در وزارت بهداشت و در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز درمانی، مکانی آرامش بخش برای ارتباط با خداوند باشد که مجموعه این موضوعات توجه ویژه ما به حوزه نماز را می‌طلبد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با تاکید بر این نکته که باید تلاش کنیم تا دانشجویان و همکاران نمازخوان‌تر شوند، بیان داشت: صرفا تلاش ما برپایی نماز به شکل جماعت نیست، بلکه باید تلاش کنیم عزیزانی که به هر دلیلی علی‌رغم توجه به امر نماز در این حوزه دچار سستی می‌شوند، نمازخوان‌تر شوند.

در ادامه این نشست که حدود دو ساعت زمان برد، ایده‌ها و نظرات شرکت کنندگان در خصوص چگونگی ایجاد اثرگذاری بیشتر و دادن توجه ویژه به برگزاری نماز در اول وقت و به صورت جماعت در سطح ستاد وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز درمانی ارایه شد.

در این نشست حجت‌الاسلام احمد فرازیان امام جماعت ستاد وزارت بهداشت، حجت‌الاسلام علی اصغر رکوفیان استاد حوزه و دانشگاه، صیاد یوسفی رییس بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت، دکتر حسین فرزانه سرپرست مرکز حراست وزارت بهداشت، حجت‌الاسلام سعید کرمی مدیر کل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دکتر جواد باقری رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، محمد هاشمی رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، حجت‌الاسلام سید محمدرضاپور موسوی رییس دبیرخانه‌های مشترک ستاد اقامه نماز و شورای امر به معروف و نهی‌از منکر مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، حجت الاسلام بلندی مسؤول دبیرخانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، مسعود وادی‌پور رییس اداره تبلیغ و ترویج مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت و عطیه پهلوانی کارشناس اداره تبلیغ و ترویج مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت حضور داشتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز