خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه تهران خبر داد:

احداث ساختمان‌های جدید دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۰۳۷

سرپرست دانشگاه تهران در دیدار با اعضای هیأت علمی دانشکده علوم و فنون دانشگاه تهران، ارتقای زیرساخت‌ها و احداث ساختمان‌های جدید برای این دانشکده را از اولویت‌های عمرانی دانشگاه عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، سید محمد مقیمی صبح شنبه ۲۲ آبان ماه در دیدار با اعضای هیأت علمی دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران، با تبریک افتخارآفرینی حضور ۹ نفر از اساتید این دانشکده در جمع دانشمندان ۲ درصد برتر دنیا، اظهار کرد: پیگیری موضوعات روز و مورد نیاز جامعه در دانشکده علوم و فنون نوین با رویکرد میان‌رشته‌ای، از نقاط قوت این دانشکده است.

مقیمی افزود: فعالیت‌های قابل توجهی در حوزه‌های هوافضا، علوم زیستی و همچنین انرژی‌های نو که از بحث‌های روز و کاربردی در جامعه ما و مورد توجه ویژه در دنیا است، در دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران در حال انجام است که هر کدام قابلیت تبدیل شدن به یک دانشکده و مجموعه تحقیقاتی بزرگ را دارند.

سرپرست دانشگاه تهران در ادامه از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک آزمایشگاه مرکزی و جامع در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: ضمن اینکه آزمایشگاه‌های دانشکده‌های مختلف از جمله دانشکده علوم و فنون نوین نیازمند تجهیز هستند، به یک آزمایشگاه مرکزی در دانشگاه نیاز داریم تا به همه دانشگاه سرویس دهد.

مقیمی در بخش دیگر سخنانش، روحیه کارآفرینی را لازمه رفع مشکلات کشور دانست و خاطرنشان کرد: کارآفرینی یعنی ایجاد همه چیز از هیچ؛ همچنین مهم این است که بتوانیم فرصت‌ها را بشناسیم و مدیریت کنیم.

وی با تاکید بر رویکرد تحول‌گرایی در مدیریت دانشگاهی، افزود: اگر قرار است دانشگاه بر اساس عقلانیت جلو برود، باید اداره دانشگاه بر اساس مشورت با ارکان و ذی‌نفعان دانشگاه و پرهیز از نگاه سلیقه‌ای صورت گیرد.

مقیمی همچنین از اقدام اداره کل تحول سازمانی دانشگاه تهران برای طراحی مدل ارزیابی دانشکده‌ها و دانشکدگان دانشگاه تهران خبر داد و گفت: بر اساس این مدل، عملکرد دانشکده‌های دانشگاه تهران هر شش ماه یکبار مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

 علی‌حسین رضایان، رئیس دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران نیز در این دیدار صمیمانه، با اشاره به تاریخچه راه‌اندازی این دانشکده گفت: ایجاد دانشکده علوم و فنون نوین در سال ۱۳۸۸ توسط هیأت امنای دانشگاه تهران تصویب و پذیرش دانشجو از سال ۱۳۸۹ در این دانشکده آغاز شد.

رضایان از تدوین برنامه ۱۰ساله دوم فعالیت دانشکده علوم و فنون نوین خبر داد و ابراز امیدواری کرد با توسعه زیرساخت‌های این دانشکده جوان شاهد جهش علمی بزرگ‌تر در این مجموعه علمی باشیم.

رئیس دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران همچنین از تأسیس بنیاد حامیان این دانشکده در هفته گذشته خبر داد و افزود: در اولین جلسه بنیاد حامیان، علاوه بر تصویب اساسنامه و تعیین هیأت مدیره، بیش از ۱۶ میلیارد تومان حمایت از خیرین برای فعالیت‌های عمرانی جذب شد.

وی از ثبت و شروع به کار ۱۵ شرکت دانش‌بنیان توسط اعضای هیأت علمی دانشکده علوم و فنون نوین و همچنین راه‌اندازی اتاق تعامل و گفتگو در این دانشکده به منظور گسترش کار تیمی و گروهی به عنوان برخی دیگر از دستاوردها و اقدامات در سال‌های اخیر نام برد.

در این دیدار صمیمانه، اعضای هیأت علمی دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران، محورهای پیشنهادی خود به منظور ارتقای این دانشکده و دانشگاه تهران را با سرپرست دانشگاه در میان گذاشتند. همچنین دکتر مقیمی در دیدار جداگانه با کارکنان این دانشکده در جریان دغدغه‌های آن‌ها در حوزه‌های تحول اداری، رفاهی و مدیریت دانشگاهی قرار گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز