خبرگزاری کار ایران

جمع‌آوری زکات مستحبی برای کمک به خانواده‌های نیازمند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۱۹۷

رئیس کمیته امداد گفت: با اقدامات واحدهای مسئول برای ترویج سنت حسنه زکات، در کنار افزایش آمار زکات واجب، شاهد رشد قابل توجه زکات مستحبی در کشور هستیم.

به گزارش ایلنا، سیدمرتضی بختیاری با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و شرکت در جلسه شورای عالی زکات استان، گفت: در حال حاضر خوشبختانه جمع‌آوری زکات مستحبی در کنار زکات واجب در کمیته امداد رشد قابل توجهی داشته است و بر اساس توصیه رهبر معظم انقلاب، زکات در این نهاد بر سفره ایتام و نیازمندان خواهد رفت.

وی با بیان اینکه توانمندسازی، ایجاد درآمد با ثبات با حفظ کرامت مددجویان سرلوحه کمیته امداد است، افزود: بر همین اساس اشتغال، توانمندی و تقویت فرهنگ خودباوری از ارکان مهمی است که در کمیته امداد به خوبی در حال پیگیری است.

رئیس کمیته امداد با تاکید بر اینکه استان مرکزی با محوریت نماینده ولی فقیه، آیت‌الله دری نجف‌آبادی و سایر مسئولان استانی، از یک هماهنگی خوب در بخش‌های مختلف برخوردار است، ادامه داد: کمیته امداد استان مرکزی رتبه اول کشوری را در پویش ایران مهربان کسب کرد که نشان از ریشه دینی مردم استان مرکزی دارد.

بختیاری خاطرنشان کرد: در بخش اشتغال نیز استان مرکزی امسال ۶۷۰۰ اشتغال پایدار ایجاد کرده که از سقف پنج هزار فرصت شغلی برای سال جاری بیشتر بوده است؛ برای این منظور ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از محل تبصره ۱۴ در استان اختصاص یافته است.

آیت‌الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز با تقدیر از خدمات کمیته امداد به محرومان و نیازمندان جامعه، گفت: امروز یکی از مسائل مهم جامعه، مساله اقتصاد و رسیدگی به اقشار آسیب‌پذیر است.

وی افزود: سیاست‌هایی در اسلام برای برقراری عدالت اجتماعی، توانمندسازی، رفاه عمومی، تامین نیازهای فقرا، ایتام و آسیب‌دیدگان برقرار شده است که تاسیس کمیته امداد در بدو انقلاب به فرمان امام راحل (ره) در همین راستا انجام شد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: اقدامات کمیته امداد در کمک به اقشار آسیب‌پذیر و دستگیری نیازمندان، از ابتدای شروع فعالیت تا کنون قابل توجه بوده است؛ توصیه بنده به مسئولان این نهاد این است که با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای سال‌های آتی و اولویت‌بندی خدمات بهتر و ماندگار، در توسعه اخلاق، معنویت، مبارزه با فقر، حمایت بیشتر از ایتام، توانمندسازی، گسترش عدالت اجتماعی و رفع زمینه‌های فقر اقدام نمایند.

در ادامه این جلسه سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی با اشاره به اقدامات این استان در حوزه زکات گفت: استان مرکزی از نظر فعالیت ستاد زکات از استان‌های پیشرو کشور است و اقدامات ما برای ستاد بیش از هدف‌گذاری انجام شده بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، وی حمایت از توسعه کشاورزی را زمینه ارتقای سطح زکات در استان دانست و افزود: سال گذشته تولید گندم استان حدود ۴۳۰ هزار تن بود اما امسال متاسفانه تولید استان به دلیل خشکسالی به ۱۴۰ هزار تن کاهش یافت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز