خبرگزاری کار ایران

در مراسم تجلیل از زنان روستایی مطرح شد:

ابراز نگرانی از کاهش ازدواج در روستاها/ تاکید بر حمایت از زنان روستایی

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۹۷۳

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: زوجین روستایی که تا پایان سال ۱۴۰۰ ازدواج کنند، در اولویت مسکن قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انسیه خزعلی در مراسم امضای تفاهم‌نامه معاونت امور زنان و خانواده و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم و تجلیل از زنان روستایی گفت: در هفته سلامت هستیم که البته با هفته روستا هم متقارن شده است و امیدواریم هر دو را باهم پیوند بزنیم و تلاش خوبی را برای سلامت زنان روستایی داشته باشیم.

وی ادامه داد: تامین بیمه‌های درمانی به صورت فراگیر در روستاهای ما صورت گرفته و اگر در جایی پوشش داده نمی شود حتما باید اطلاع رسانی شود و بیمه ها به طورکامل روستاییان را پوشش دهند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: همچنین بیمه تامین اجتماعی برای بخشی از زنان تحت پوشش انجام شده و امیدواریم گسترش پیدا کند.

خزعلی با اشاره به حمایت از روستاها و فعال کردن آنها تصریح کرد: در راستای فعال کردن روستاها باید حمایت از زنان روستایی که قوام و محور روستا هستند و موجب پایداری و پویندگی روستاها هستند، صورت گیرد. هر جا زنان فعال روستایی حضور داشتند شاهد بودیم که مهاجرت کم شده و آن روستا به بالندگی رسیده و تولید و مولد بودن را در محصولات و تولیدات کشاورزی نشان داده‌اند.

وی با بیان اینکه زنان همیشه محور تولید و زایش هستند، خاطرنشان کرد: محور بودن و مولد بودن زنان روستایی در بخش صنعت و تولیدات کشاورزی و صنایع  دستی را شاهد بودیم و انشالله حمایت از زنان روستایی به صورت خاص بگیرد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به مشکلات زنان روستایی گفت: زنان با مشکلاتی از قبیل ضامن، سند و ... روبرو هستند در پی آن هستیم  تا جایی که امکان دارد این مشکلات رفع شده و تسهیلاتی با بهره کمتر و با زمان و ماندگاری بیشتر و تنفس بیشتر در اختیار این زنان قرار دهیم.

خزعلی تصریح کرد: در تفاهم نامه هایی که امضا شده با معاونت روستایی و وزارت جهاد و کشاورزی قرار است به طور خاص از زنان حمایت شود.

وی ادامه داد: یکی از آسیب‌هایی که در روستاها وجود دارد، کم شدن ازدواج است که انشالله هرچقدر بتوانیم برای حل این مسئله تلاش خواهیم کرد اگرچه بخش عمده ای از این مطلب به موضوعات فرهنگی مربوط است و نیاز به فرهنگ سازی و کار جدی در این زمینه داریم چراکه این موضوع ضرر زنده به خانواده است و به گسترش و توسعه خانواده آسیب وارد می‌کند و همچنین به مسئله جمعیت آسیب جدی واردمی کند.

خزعلی تصریح کرد: طبق تفاهم صورت گرفته با معاونت روستایی بنا شد زوجینی که متولد دهه ۶۰ هستند و تا پایان سال ۱۴۰۰ ازدواج می کنند، تسهیلاتی به صورت ویژه در اختیار آنان قرارداده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز