خبرگزاری کار ایران

فرهنگ زورخانه را به زندان‌ها تسری دهید/ کاری کنیم که افراد در جوانمردی با یکدیگر مسابقه دهند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۶۸۹

یک استاد حوزه در افتتاحیه مسابقات زورخانه‌ای و پهلوانی زندانیان سراسر کشور گفت: انتظار از زندان در جمهوری اسلامی این است که زندانی و مددجوی ما با بازگشت به جامعه درس‌آموز دیگران باشد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام پناهیان در مراسم افتتاحیه چهارمین دوره «مسابقات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی زندانیان سراسر کشور» که پیش از ظهر امروز به میزبان خراسان رضوی آغاز شده است، گفت: ایرانی‌ها در امور مختلف از یک حکمت عمیق برخوردار هستند چه در حوزه موسیقی باشد و چه تغذیه و طب و غیره؛ این حکمت ایرانی در ورزش باستانی نیز نمود دارد. 

برخی آثار موجود در نماز، در ورزش باستانی و پهلوانی دیده می‌شود

وی با اشاره به علاقه شهدایی همچون سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابراهیم هادی به ورزش باستانی گفت: ورزش باستانی به‌عنوان یک فرهنگ، نه‌تنها در زندان بلکه لازم است در دیگر بخش‌های جامعه ترویج یابد. معتقدم بعضی آثار موجود در نماز، در فرهنگ زورخانه‎ای هم دیده می‌شود که از مصادیقش می‌توان به توسل و از بین بردن تکبر اشاره کرد. 

این استاد حوزه تأکید داشت: با ورزش زورخانه‎ای و مرام و مسلکش، انسان بگونه‌ای تربیت می‌شود که زمینه خطا کردن را در او کاهش می‌دهد. پس باید فرهنگ زندان و جامعه، به فرهنگ گود زورخانه تبدیل شود که افراد در جوانمردی با یکدیگر مسابقه دهند. 

حجت‌الاسلام پناهیان ضرورت و لزوم توجه هنرمندان به ورزش زورخانه‌ای را مورد اهتمام قرار داد و یادآور شد: حرکتی که امروز در عرصه ورزش پهلوانی در زندان‌ها رخ داده و به راه افتاده است را باید تأیید و تقدیر کرد. همین استقبال مددجویان از این ورزش نیز مایه خوشحالی و تشکر دارد. 

این استاد حوزه همچنین از رئیس سازمان زندان‌ها به عنوان یکی از فرهنگی‌ترین مسئولین قوه قضاییه یاد کرد و گفت: انتظار از زندان در جمهوری اسلامی این است که زندانی و مددجوی ما با بازگشت به جامعه درس‌آموز دیگران باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز