خبرگزاری کار ایران

نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۲۴۸۰

جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل و نقطه نظرات دست اندرکاران کمیته‌های اعزام و فرهنگی و آموزشی اربعین در خصوص  راهکارهای بهبود مدیریت مراسم اربعین حسینی در این دو بخش ارائه و بررسی شد.

در این نشست نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت خواستار آسیب شناسی درخصوص اقدامات صورت گرفته در کمیته اعزام و فعالیت های کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین و ارائه راهکارهای مناسب برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت شد و بر لزوم مطالعه فراگیربرای آماده کردن طرح مدیریت اربعین براساس شرایط و وضعیت کنونی و انتظارات از سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین از رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین خواست که موضوع تهیه نماد اربعین با همکاری دست اندرکاران عراقی و برخی کشورهای دیگر را مطالعه و پیگیری کند.

دراین نشست علی‌رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت نیز از مسایل مطرح شده در جلسات کمیسیون شوراها و فرهنگی مجلس شورای اسلامی گزارش داد و به آمادگی این سازمان برای راه اندازی سفرهای زیارتی به عتبات عالیات و سوریه و ارائه خدمات به مشتاقان زیارت بارعایت دستورالعمل های بهداشتی و حفظ عزت و کرامت زائران اشاره کرد.

برپایه این گزارش، نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت در ابتدای این نشست در آستانه سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و آغاز امامت حضرت حجت(عج) اظهار داشت: امام یازدهم با وجودی که در محدودیت شدید قرارداشتند یک سلسله فعالیتهای سیاسی، اجتماعی و علمی درجهت حفظ اسلام، توسعه دانش و علوم اسلامی و معارف شیعی از خود به یادگار گذاشتند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اینکه هرکدام ازائمه معصومین دردوره خود به نوعی در رنج، سختی و مشکلات بودند، گفت: انسان باید بداند حتی انبیای الهی در این دنیا بلا و مصیبت دیده اند ولی نوع گرفتاری وسختی بشر امروز بسیار ناچیزتر از مشکلاتی و سختی هایی است که ائمه متحمل شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز