خبرگزاری کار ایران

رئیس کل منتخب سازمان نظام پزشکی آغاز به کار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۳۰۶

محمد رئیس زاده، رئیس کل منتخب سازمان نظام پزشکی کل کشور بطور رسمی کار خود را آغاز کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، در ابتدای مراسم آغاز به کار رئیس کل منتخب، «عبدالحسین روح الامینی»، رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات هشتمین دوره سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که همزمانی آغاز به کار دور جدید سازمان نظام پزشکی و حلول ماه ربیع می تواند منشا برکات و خیر برای عموم مردم باشد؛ اظهار کرد: امیدواریم میراثی را که گذشتگان زحمت کشیده و به سکانداران این دوره تحویل دادند؛ بتوانند از جهات مختلف ارتقاء دهند و اگر کمی و کاستی در مجموعه مشاهده می شود در برطرف کردن آن کوشا باشند.

وی با بیان این که اگر سازمان نظام پزشکی نیازمند یکسری تغییر و تحولات است ؛ باید این مهم انجام شود، افزود:  یوم الحساب ما در ایام انتخابات و این مقطع است و باید کارنامه کاری مثبتی تحویل دهیم و رو به توسعه و پیشرفت باشیم.

وی ادامه داد: در این دوره طبق قوانین و آئین نامه ها مشغول به کار بودیم و نوعاً تصمیمات با اجماع بوده و در برخی موارد نیز رای گیری انجام دادیم و در خصوص اعتراضات هم جانبداری نداشتیم.

روح الامینی به ایده ای که از سال گذشته با رئیس دیوان عدالت اداری و تقاطع دستگاههای نظارتی ، بازرسی و قضایی با متن جامعه پزشکی وجود داشته اشاره کرد و گفت: باید به نوعی از پرونده هایی که به بازرسی و دیوان محاسبات برای رسیدگی ارجاع می شود ؛ پیشگیری کنیم و گروهی چهارجانبه تشکیل دهیم و کمیسیون بهداشت مجلس نیز همکاری لازم را در این زمینه انجام دهد.

وی تصریح کرد: باید اصناف، سمن ها و انجمن های علمی در این زمینه همکاری داشته باشند و دولت و سایر دستگاهها نیز در این مسئله درگیر باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر این که باید سرفصل های اصطکاک شناخته شده و نسبت به ارائه راه حل برای آن ها تلاش شود؛ خاطرنشان کرد: در خیلی از جاها باید تفاهم برای واگذاری داشته باشیم و هارمونی ایجاد شود تا اصطکاک کاهش یافته و میزان رضایتمندی مردم و ارج و قرب جامعه پزشکی افزایش داشته باشد.

نظام پزشکی باید در راستای وظایف خود گام بردارد

در ادامه این مراسم «ناصر سیم فروش»، استاد پیشکسوت جراحی کلیه با اشاره به این که نیروهای ارزشی و خدوم در دور جدید کاری سازمان نظام پزشکی حضور یافته اند؛ بیان کرد: امیدواریم این سازمان با نیروهای مخلص که در صحنه های مختلف انقلاب حضور داشتند در جهت وظایف اصلی خود که برقرار کردن اخلاق پزشکی و قانون است ، گام های مثبتی بردارد.

وی تصریح کرد: باید در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب تلاش نمائیم و به منظور رفع مشکلات جامعه پزشکی بویژه رزیدنت ها که از حقوق کمی برخوردارند ؛ حمایت های لازم را انجام دهیم زیرا طبقه جوان امید و آینده جامعه پزشکی هستند و نیازمند حمایت مادی و معنوی تا بتوانند خدمات خوبی به بیماران ارائه دهند.

نظام پزشکی در برهه حساس و تاریخی قرار دارد

«سید محمد پاک مهر »، نماینده مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تبریک حلول ماه ربیع  الاول و انتخاب دکتر رئیس زاده به عنوان رئیس کل سازمان نظام پزشکی  با تاکید بر این که این سازمان در برهه تاریخی و حساسی به سر می برد؛  اظهار کرد: جامعه پزشکی در پیچی که همان خدمت به بشریت است امتحان خود را به خوبی پس داده است و در بحران کرونا با حضور در خط مقدم مقابله با این بیماری مهلک و سرکش انجام وظیفه کرده است

وی افزود: امیدواریم با سکانداری دکتر رئیس زاده نقش موثرتری در حوزه سلامت ایفا شود که این امر مستلزم یکسری روابط تعاملی است .

«ایروان مسعودی»، بازرس‌کل امور بهداشت و درمان سازمان بازرسی کشور نیز ضمن ابراز خرسندی از انتخاب دکتر رئیس زاده بیان کرد: با شناختی که از ایشان دارم باید این نکته را بگویم که سازمان نظام پزشکی را به جایگاه واقعی خود می رساند و شورای هماهنگی و دستگاههای نظارتی بر اساس قانون شکل گرفته و مجلس شورای اسلامی ، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی و دولت دستگاههای شورای هماهنگی هستند که دبیر این شورا سازمان بازرسی کل کشور است .

افشار فرد استاد جراحی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز به اهم مشکلات جامعه پزشکی بویژه خطاهایی که برای آن حبس در نظرگرفته می شود اشاره کرد و گفت: اگر پزشکی در حین عمل تمام تلاش خود را انجام داده اما بیمار فوت نماید و منجر به شکایت همراهان او شود یک درصد قصور برای پزشک لحاظ می شود که جرم زندان دارد و قابل خرید هم نیست؛ لذا امیدواریم در این دوره نسبت به رفع این مشکل و ایجاد تعامل با دستگاههای ذیربط تدابیری اتخاذ شود.

 مدیران و معاونین باید سپر ریاست کل سازمان در برابر مشکلات و موانع باشند

«سید موید علویان»، رئیس نظام پزشکی تهران بزرگ نیز با اشاره به این که تمامی ارکان سازمان نظام پزشکی برای پیشبرد اهداف سازمان باید سپر محافظ و محکمی برای ریاست کل سازمان باشند؛ اذعان کرد: باید در همه ابعاد از رئیس کل محافظت کنیم و علاوه بر مطالبه گری سپر محکمی در مقابل مشکلات جامعه پزشکی و سازمان نظام پزشکی باشیم تا رئیس کل بتواند به وظایف خود رسیدگی کند.

در ادامه میرزابیگی رئیس کل سازمان نظام پرستاری نیز با اشاره به این که سازمان نظام پزشکی و نظام پرستاری از جمله سازمان های حرفه ای در کشور هستند؛ گفت: این سازمان ها می توانند روابط خوبی میان حاکمیت و مردم برقرار کنند و با تشکیل یک ائتلاف می توانیم راه حل های خوبی برای رفع مشکلات ارائه دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز