خبرگزاری کار ایران

بازگشت فلامینگو‌ها به پارک ملی دریاچه ارومیه، نویدی بر احیای دریاچه ارومیه

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۴۸

بر اساس باورهای مردمان حاشیه دریاچه ارومیه بازگشت فلامینگو‌ها می‌تواند نوید بخش احیاء دریاچه ارومیه باشد و مردم اعتقاد دارند که دریاچه ارومیه در سالهای آینده به تدریج احیاءخواهد شد.

ایلنا: مدیر پارک ملی دریاچه ارومیه خبر داد: بازگشت فلامینگو‌ها به پارک ملی دریاچه ارومیه امید مردم بومی را به احیای دریاچه ارومیه افزایش داده است.

به گزارش ایلنا، امید یوسفی با اعلام این خبر گفت: این پارک هر ساله میزبان هزاران پرنده ایی است که در مسیر مهاجرت در این زیستگاه امن استراحت کرده و بعد از بازیابی توان و قوای جسمانی دوباره به مهاجرت خود ادامه می‌دهند.

وی افزود: در سال‌های اخیر بدلیل افزایش غلظت نمک در آب دریاچه و نهایتا کریستالیزه شدن و بلور بستن بال و پر پرندگان این دریاچه میزبان هیچ پرنده ایی نبوده است اما آنچه که جالب است این است که از دو سال گذشته علی رغم وجود شرایط ذکر شده این دریاچه میزبان هزاران پرنده فلامینگو بوده که حتی در این دریاچه اقدام به آشیانه سازی و جوجه آوری نیز کرده‌اند.

مدیر پارک ملی دریاچه ارومیه تصریح کرد: پارک ملی دریاچه ارومیه در سالیان پیش از بروز بحران خشکسالی، میزبان هزاران هزار پرنده نظیر فلامینگو و پلیکان بود و حتی یکی از مهم‌ترین مراکز جوجه آوری فلامینگو و سایر پرندگان در منطقه خاورمیانه به شمار می‌آمد.

یوسفی گفت: بر اساس باورهای مردمان حاشیه دریاچه ارومیه بازگشت فلامینگو‌ها می‌تواند نوید بخش احیاء دریاچه ارومیه باشد و مردم اعتقاد دارند که دریاچه ارومیه در سالهای آینده به تدریج احیاءخواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز