خبرگزاری کار ایران

ذوالفقاری خبر داد:

راه‌اندازی سامانه هوشمند مدیریت بیماری‌های همه‌گیر

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۷۵۴۳

رییس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت کرونا از راه‌اندازی سامانه هوشمند مدیریت بیماری‌های همه‌گیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "حسین ذوالفقاری" رییس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت کرونا درباره راه‌اندازی سامانه امید یا سکوی هوشمند مدیریت بیماری‌های همه‌گیر گفت: با توجه به اینکه بیماری کرونا طولانی شده و هنوز پایان بیماری مشخص نیست و محدودیت ها به دلیل بیماری برای حوزه های مختلف صورت گرفته مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

وی با اشاره به دستور رییس جمهور درباره مدیریت هوشمند کرونا ادامه داد: طرح تحولی مدیریت بیماری کرونا توسط دستگاه ها اعلام می شود از همین رو یکی از کارهایی که از چند ماه قبل شروع شده بود موضوع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها است تا با ریسک پایین بتوانیم محدودیت ها را برای آن دسته از دستگاه‌ها و صنوف که رعایت نمی کنند، اعمال کنیم. یعنی اصل بر این باشد که همه فعالیت کنند و صرفا بخش هایی که رعایت نمی کنند، دچار محدودیت شوند.

رییس کمیته انتظامی اجتماعی امینتی مدیریت کرونا با اشاره به سه گروه خدمات دهنده، خدمات گیرنده و محیط خدمات، گفت: اگر ما بتوانیم از نظر سلامت این سه عامل مطمئن شویم، همه افراد می‌توانند فعالیت خود را ادامه دهند. پلتفرم این سامانه نهایی شده و قابل انجام است، مردم می توانند در تالارها و باشگاه‌ها حضور پیدا کنند حتی در آینده می‌توانند تردد بین شهری داشته باشند به شرط اینکه بر مبنای ضوابطی که از سوی وزارت بهداشت اعلام خواهد شد این ضوابط را رعایت کرده باشند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال شرط سفر به دیگر کشورها انجام واکسیناسیون است و هرکسی که می خواهد سفر کند از طریق این سامانه راستی آزمایی صورت می گیرد. در آینده نیز می توانیم همین روش را برای تردد بین شهری در نظر بگیریم و افرادی که واکسن زده اند و تست پی سی آر منفی دارند نیز می توانند سفر کنند و دیگر نیاز به محدودیت تردد نیست.

وی ادامه داد:  امروز جلسه توجیهی بود و در هفته آینده  این پلتفرم به صورت پایلوت در استان قزوین اجرا و مشکلات آن رفع می شود و مرحله به مرحله کار انجام شده و به سمت هوشمند شدن محدودیت ها پیش خواهیم رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز