خبرگزاری کار ایران

با حضور وزرای بهداشت و دفاع انجام شد؛

آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی «فخرا»

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۲۵۹

فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی «فخرا» با تزریق به سردار دکتر اله ورن، رییس اداره کل بهداشت، امداد و درمان وزارت دفاع آغاز شد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی فخرا با حضور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سالن ولایت ورزشگاه ساصد(سازمان صنایع دفاع) آغاز شد.

براساس این گزارش، در فاز سوم کارآزمایی بالینی، واکسن فخرا به ۴۰ هزار نفر از داوطلبان تزریق خواهد شد. به گفته سردار دکتر اله ورن، رییس اداره کل بهداشت، امداد و درمان وزارت دفاع، فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن فخرا پس از سه ماه به پایان خواهد رسید و ان شاالله به زودی با انجام بخشی از کارآزمایی فاز سه مجوز اضطراری واکسن فخرا را از سازمان غذا و دارو دریافت و واکسن های تولیدی را تحویل وزارت بهداشت خواهیم داد که وارد سبد واکسیناسیون کشور شوند.

گفتنی است، در فاز اول کارآزمایی بالینی این واکسن که در ۲۶ اسفند ۹۹  آغاز شد، ۱۳۵ نفر واکسینه شدند؛ در فاز دوم هم که در ۸ خرداد ۱۴۰۰ انجام شد، واکسن به ۵۰۰ نفر از هموطنان تزریق شد.

در این مراسم جمعی از مدیران ارشد وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم حضور دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز