خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

اتمام واکسیناسیون دانشجویانِ خوابگاهی/ آغاز تزریق واکسن به جمعیت دانشجویی از هفته جاری

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۹۵۸

مغانی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در مورد حضوری یا نیمه حضوری بودن دانشجویان هنوز تصمیمی گرفته نشده، ولی اگر به صورتی باشد که مطمئن باشیم دانشجویان واکسینه شدند و می‌توانند در دانشگاه حضور پیدا کند به همان روالی برمی گردیم که قبل از کرونا داشتیم.

"جواد شکراله" مغانی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره روند واکسیناسیون دانشجویان بیان کرد: وزارت بهداشت در روز پنجشبه هفته گذشته اعلام کرد، واکسیناسیون دانشجویان شروع شده است. کد ملی تمامی دانشجویان به وزارت بهداشت اعلام شده و آن‌ها باید نسبت به ثبت نام واکسیناسیون خود اقدام کنند، سپس با مراجعه به هر یک از مراکز واکسیناسیون می‌توانند واکسن خود را دریافت کنند. 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: طبق ابلاغ وزارت بهداشت دانشجویان می‌توانند واکسینه شوند. دانشجویان همه دانشگاه‌ها می‌توانند ثبت نام کنند و از هفته جاری واکسن بزنند. 

وی افزود: در دانشگاه امیرکبیر حدود یک ماه قبل واکسن نوبت اول هیئت علمی و کارکنان زده شد، سپس آن‌ها هفته گذشته نوبت دوم واکسن خود را دریافت کردند. ما از وزارت بهداشت درخواست کردیم واکسن بیشتری بیاورند. بر همین اساس واکسن دانشجویان خوابگاهی که حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر بودند را به طور کامل زدیم، بعد از آن عده‌ای از دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در تهران بودند و تعدادی از دانشجویان کارشناسی هم واکسن دریافت کردند. 

او در خصوص حمایت‌هایی که طی مدت کرونا از دانشجویان به عمل آمده است، توضیح داد: مرکز مشاوره دانشگاه یک خط آفلاین راه اندازی کرد تا افراد در خانه‌های خود و در شهرستان‌هایشان با آن تماس بگیرند و از نظر سلامت جسمی، روحی و روانی بررسی شوند. 

مغانی ادامه داد: بعد از بررسی این افراد یا مستقیما به پزشکانمان وصل می‌شدند و یا توصیه‌هایی به آن‌ها ارائه می‌شد. در واقع دانشجویان به صورت آنلاین خیلی مرتب با پزشکان و روان پزشکانمان در ارتباط بودند و حتی جوابگوی سوال‌های خانواده‌های دانشجویان هم بوده‌اند. 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: خوابگاه در اختیار دانشجویانی که به شکل حضوری در دانشگاه فعالیت داشتند، قرار گرفت، در واقع این گروه دانشجویانی بودند که رساله یا دفاع از پایان نامه داشتند و یا باید کارهای آزمایشگاهی خود را تکمیل می‌کردند. 

وی درباره نتیجه مشاوره‌های تلفنی گفت: مباحثی که مشاوره‌ای بود روان‌شناسان و روان پزشکان ما به صورت یک‌ساعته یا نیم‌ساعته صحبت‌هایی با افراد داشتند و در صورت نیاز دارو خودشان تجویز می‌کردند. در مورد مباحث بهداشت سلامت جسمی بیشتر راهنمایی می‌کردند مثلا این که چه وضعیتی دارند و چه آزمایش‌هایی باید انجام دهند چون اکثر افرادی که از این مشاوره‌های تلفنی استفاده می‌کردند در تهران نبودند، بنابراین در این زمینه بیشتر راهنمایی صورت گرفت تا تجویز مستقیم دارو و درمان. 

مغانی در پاسخ به این سوال که پیشتر سازمان امور دانشجویان مباحثی در خصوص افسردگی دانشجویان در دوران کرونا بیان کرده بود، مشاوران شما هم از این موضوع به شما گزارشی داده بودند؟ گفت: بله، این دوران واقعا دوران سختی برای همه بود به خصوص دانشجویانی ورودی سال ۱۳۹۸.۱۳۹۹، زیرا آن‌ها به هیچ وجه دانشگاه را ندیدند. وضعیت مجازی هم که می‌دانید به چه شکل است، حجم درس‌ها زیاد بود و مشکلاتی وجود داشت و افسردگی‌ها خیلی شدید بود. ما در این مدت تماس‌های تلفنی و مراجعات حضوری کسانی که در تهران بودند را هم داشتیم و مرکز مشاوره تا جایی که توانست آنها را راهنمایی کرد. 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پاسخ به این سوال که تعداد کل دانشجویانی که در خوابگاه‌های دانشگاه امیرکبیر حضور داشتند چقدر بوده و این تعداد در مهر ماه چقدر افزایش خواهد یافت؟ گفت: ما در همین دوران کرونا حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر دانشجو در خوابگاه‌ها داشتیم. فازبندی‌ها در دانشگاه ۴۵ روزه است، به این صورت که آن‌هایی که دفاع کرده بودند باید خوابگاه را تخلیه می‌کردند و دانشجویان بعدی مستقر می‌شدند. 

وی اضافه کرد: پذیرش در خوابگاه‌ها از مهر ماه، به این بستگی دارد که وضعیت واکسیناسیون چگونه باشد. در مورد حضوری یا نیمه حضوری بودن دانشجویان هنوز تصمیمی گرفته نشده ولی اگر به صورتی باشد که مطمئن باشیم دانشجویان واکسینه شدند و می‌توانند در دانشگاه حضور پیدا کند به همان روالی بر می‌گردیم که قبل از کرونا داشتیم. 

مغانی گفت: در حال حاضر با وضعیتی که هنوز واکسیناسیون مراحل جدی را طی نکرده، فکر نمی‌کنم به این زودی شرایطمان عادی شود. برنامه ریزی برای مستقر شدن کسانی که تحقیقات آزمایشگاهی و یا دفاعیه دارند انجام شده و در همان تعداد که گفتم پذیرش می‌کنیم زیرا وضعیت اتاق تک تختی‌مان بیشتر از اینها جواب نمی‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز