خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی:

برنامه ریزی برای آموزش غیرحضوری در نیم سال اول تحصیلی دانشگاه شهید بهشتی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۲۷۹

معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی درباره برگزاری آموزش غیرحضوری در ترم جدید گفت: با شدت همه‌گیری کرونا و برای حفظ سلامت دانشجویان، امکان برگزاری حضوری کلاس‌ها در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ وجود ندارد.

«علی اکبر افضلیان» معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره برنامه‌ریزی‌ها برای نحوه برگزاری کلاس‌های درس در ترم مهر ماه در این دانشگاه اظهار داشت: ما در دانشگاه تلاش می‌کنیم با تسریع در روند واکسیناسیون، تشکیل کلاس‌های درس به صورت حضوری از ابتدای سال تحصیلی آتی میسر باشد. 

وی در ادامه توضیح داد: در عین حال با شدت همه‌گیری کرونا و برای حفظ سلامت دانشجویان، امکان برگزاری حضوری کلاس‌ها در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ وجود ندارد. طبق آخرین تصمیمات کلاس‌های دروس نظری به صورت غیرحضوری برنامه‌ریزی شده‌اند اما اگر شرایط اجرای حضوری کلاس‌ها در طول نیمسال مهیا شود، ترم به‌صورت حضوری ادامه خواهد یافت. 

وی تاکید کرد: بعد از گذشت سه ترم از آموزش‌های مجازی، اکنون دانشجویان و اعضای هیات علمی به این شیوه تسلط دارند و با توسعه و ارتقاء زیرساخت‌های دانشگاه در حوزه یادگیری الکترونیکی، ان‌شاءالله فرآیند یادگیری غیرحضوری در ترم جدید به خوبی اجرا خواهد شد. 

افضلیان درباره فعال بودن سامانه‌های الکترونیکی در زمان آموزش حضوری بیان کرد: در صورت اجرای حضوری کلاس‌های درس، سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه همچنان فعال است زیرا تجارب با ارزشی در دوران کرونا به دست آورده‌ایم که از آن استفادخواهیم کرد. 

معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی درباره زمان ثبت نام دانشجویان جدیدالورود گفت: پذیرش غیرحضوری ۳۷۰ دانشجوی دوره دکتری ورودی جدید طی هفته‌های گذشته انجام شده است. طبق برنامه ریزی ما، انتخاب واحد این دانشجویان نیز از ۲۰ شهریور انجام می‌شود. 

معاون آموزشی دانشگاه با اشاره به ظرفیت پذیرش دانشجو در نیمسال آینده به تفکیک مقاطع تحصیلی خاطرنشان شد: دانشگاه در سال تحصیلی ۰۱-۱۴۰۰ ظرفیت پذیرش دانشجو از طریق کنکور را بالغ بر پنج هزار و ۴۱۰ نفر اعلام کرده است، که از این تعداد ۴۹۲ نفر در مقطع دکتری، ۳۱۶۱ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۷۵۷ نفر در مقطع کارشناسی هستند. بعلاوه، ظرفیتی بالغ ۵۴۲ نفر برای پذیرش دانشجوی استعداد درخشان در مقطع کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده است. 

معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی در توضیح تقویم آموزشی این دانشگاه بیان کرد: براساس تقویم آموزشی دانشگاه شهید بهشتی، ثبت‌نام دانشجویان طی سه روز از ۲۰ تا ۲۲ شهریورماه انجام خواهد شد و کلاس‌های درس نیمسال اول سال‌تحصیلی۱۴۰۱-۱۴۰۰ از ۲۷ شهریور آغاز می‌شود. 

معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: دانشگاه شهید بهشتی در نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ نیز مانند دو نیمسال قبل کلاس‌ها را به صورت غیرحضوری برگزار کرد. در زمان همه گیری کرونا با برگزاری کارگاه‌های متعدد و همچنین ارسال راهنماهای لازم از اعضای هیات علمی درخواست شد تا ارائه کلاس‌های غیرحضوری را به تدریس خلاصه نکنند، بلکه باید در کنار همه اقدماتی که انجام می‌دهند، رویه یادگیری را هم مدیریت کنند. 

افضلیان در خصوص این فرآیندها توضیح داد: این رویه شامل برنامه‌ها و اقدامات استاد از جمله، تدریس غیرحضوری، معرفی منابع علمی و آموزشی، کلاس‌های مباحثه و حل تمرین، ارزیابی مستمر، و نیز مشارکت‌های دانشجو در فرایند یادگیری که استاد تعیین کرد، می‌شود. 

وی بیان کرد: کلیه دروس به سامانه LMS دانشگاه منتقل شده و از آن طریق فرایند یادگیری مدیریت و کلاس‌های درس به صورت برخط اجرا شده است. ضمنا برنامه‌ریزی و نظارت آموزشی، امور خدمات آموزشی دانشجویان و فعالیت‌های مربوط به دانشجویان استعداد درخشان و دانشجویان با جدیت پیگیری شده است. 

معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی در پایان درباره جلسات دفاع دانشجویان تحصیلات تکمیلی و تمدید مهلت این جلسات گفت: با کمک سامانه جلسات آنلاین دانشگاه، تاکنون جلسات دفاعیه رساله، پایان‌نامه، حتی مراسمات و نشست‌های دانشگاه از طریق همین بستر انجام شده و ادامه داشته است. برای کمک به دانشجویانی که با توجه به شرایطی که اکنون وجود دارد هنوز نتوانستند مراحل دفاع را انجام دهند، مهلت دفاع از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله دوره دکتری تا ۳۱ شهریور و مهلت برگزاری ارزیابی جامع آموزشی و پژوهشی تا ۳۰ مهر ۱۴۰۰ تمدید شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز