خبرگزاری کار ایران

نشست پایش اجرای برنامه ملی پیشگیری و کنترل بیماری ‌های غیرواگیر برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۷۷۳

جلسه پایش مصوبه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در خصوص برنامه ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، در جلسه ای که با موضوع پایش اجرای سند برنامه ملی پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر برگزار شد ضمن اشاره به پاندمی کووید 19 که بسیاری از ابعاد نظام سلامت را تحت تاثیر قرار داده، عنوان شد با توجه به گذشت بیش از ۶ سال از تصویب سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر مصوب ۱۳۹۴، لذا بروز رسانی سند ضرورت دارد، در همین راستا و به منظور  کاهش همپوشانی فعالیت کارگروه‌ها و هم‌افزایی عملکرد آن‌ها، الگوی یکسانی برای تمام کارگروه‌ها جهت گزارش عملکرد و ارائه پیشنهادات در خصوص کنترل بیماری کرونا با همت کمیته ملی پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر  تهیه و تدوین شده است.

براساس این گزارش، از تغییرات جدی ویراست جدید سند تنظیم خوب مبحث دخانیات با همکاری کارگروه سبک زندگی سالم با توجه به استراتژی‌های ملی در این مورد است. همچنین در ویراست جدید به چهار هدف ملی دیگر که فاقد استراتژی‌های شفاف بوده پرداخته شده است.

از دیگر تغییرات اساسی می‌توان به تغییر هدف مربوط به درمان بیماری‌های روان اشاره کرد که به درستی به  افزایش دسترسی به خدمات سلامت روان به عنوان یک هدف ملی پرداخته شده است.

همچنین در این جلسه عنوان شد که با رونمایی از سایت جدید کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های‌های غیرواگیر، امکان دسترسی همگانی به اطلاعات جامع در حوزه بیماری‌های غیرواگیر فراهم شده است.

شایان ذکر است، در این نشست دکتر علی دل پیشه رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور، دکتر افشین استوار مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر، دکتر نیلوفر پیکری دبیر کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر و سایر مدیران حوزه‌های ذیربط حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز