خبرگزاری کار ایران

آموزش ابتدایی بنیاد و اساس همه آموزش‌هاست

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۱۱۶

همزمان با برگزاری مراسم تجلیل از معلمان برتر جشنواره فیلم تدریس مجازی، نشست تخصصی معاونان آموزش ابتدایی مناطق استان البرز با مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی و دبستانی و رئیس گروه فناوری و گروه‌های آموزشی وزارت متبوع برگزار شد.

به گزارش ایلنا، همزمان با برگزاری مراسم تجلیل از معلمان برتر جشنواره فیلم تدریس مجازی، نشست تخصصی معاونان آموزش ابتدایی مناطق تابعه با مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی و دبستانی؛ همچنین رئیس گروه فناوری و گروه‌های آموزشی وزارت متبوع برگزار شد.

در این نشست تخصصی حسینی مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی و دبستانی وزارت متبوع با اشاره به این مطلب که آموزش ابتدایی عنصر اساسی و سازنده در جوامع، پایه، اساس و بنیاد همه آموزش‌ها و از مهمترین حوزه‌های آموزش و پرورش می‌باشد؛ توجه مسئولین و مجریان به این حوزه را رسالتی عظیم دانسته که همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه ضمن اشاره به وظایف این حوزه در دو بخش کارهای مرتبط اعم از موضوعات تراکم دانش آموزی، فضا و نیروی انسانی و…، که برای تحقق اهداف این بخش؛ مطالبه‌گری و تعامل با مراجع رسیدگی به آن‌ها درحوزه‌های درون سازمانی و برون سازمانی ضروری می‌باشد؛ وظیفه اصلی در حوزه آموزش ابتدایی را «اجرای با کیفیت برنامه‌های درسی با هدف پیشرفت تحصیلی دانش آموزان» عنوان کرد که در این راستا توجه به طرح و برنامه‌های آموزش ابتدایی که در جهت اجرای کیفی برنامه‌های درسی تعریف و هدف‌گذاری شده است، و اقدام و پیگیری برای تحقق اهداف آن‌ها را به عنوان یک مهم و ضرورت مورد تاکید قرار داد.

این مقام مسئول اجرای طرح خوانا در راستای آموزش مهارت‌های زندگی و زبانی و به منظور تقویت برنامه درسی فارسی، هدیه‌های آسمانی و مطالعات اجتماعی؛ برنامه ریزی و سواد دیجیتال به منظور تقویت برنامه درسی علوم، ریاضی، مطالعات اجتماعی و کار و فناوری، طرح اتقان با هدف ارتقا صلاحیت حرفه‌ای آموزش قرآن معلمان ابتدایی، برنامه بوم، شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل در راستای برنامه انسداد مبادی بیسوادی و طرح تدبیر و کارآمدرا ازطرح و برنامه‌های اولویت دار معاونت آموزش ابتدایی عنوان کردکه برنامه ریزی برای اجرای کیفی آن‌ها باید در دستور کار معاونت‌های آموزش ابتدایی استان‌ها قرار گیرد.

در بخش دیگری از جلسه معاونان آموزش ابتدایی استان نقطه نظرات وپیشنهادات خود در زمینه اجرای فعالیت‌های آموزشی در حوزه ابتدایی را مطرح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز