خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و گو با ایلنا مطرح شد:

تلاش برای افزایش واکسیناسیون عمومی/یکی از راه‌های کنترل اپیدمی، تعطیلی سراسری است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۱۳۴

معاون پارلمانی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت بهداشت استاد دانشگاه بوده و تجربه مدیریت هم دارد، گفت: در حال حاضر بهترین کاری که می‌توان انجام داد، این است که در واکسیناسیون عمومی تلاش بیشتری شود و دستگاه‌های مختلف هم در کنار وزارت بهداشت همکاری کنند.

«مسعود حبیبی» معاون پارلمانی سازمان نظام پزشکی در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه  ارزیابی شما نسبت به وزیر بهداشت پیشنهادی آقای دکتر بهرام عین اللهی چیست و آیا در کنترل اپیدمی کرونا موثر خواهند بود، یا نه؟ بیان کرد: در ابتدا باید توجه کنید که مهار این بیماری تنها کار وزارت بهداشت نیست، بلکه به عزم همگانی و سیاست‌های کلان راهبری نیاز دارد، تا در این صورت مجریانی مثل وزیر بهداشت بتوانند خدمات مناسبی را ارائه دهند و این موج‌های کرونا هم تمام شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بهترین کاری که می‌توان انجام داد، این است که در واکسیناسیون عمومی تلاش بیشتری شود و دستگاه‌های مختلف هم در کنار وزارت بهداشت همکاری کنند.

حبیبی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، تمام مجموعه‌ها باید در این موضوع کمک کنند و احتیاج به کمک است.

وی گفت: توجه کنید که یکی از راه‌های کنترل اپیدمی و قطع زنجیره انتقال، تعطیلی سراسری است، اما واقعاً فقط اینکه بگوییم تعطیلی؛ آسان است، اما در حقیقت مردم، تجار، کسبه، بازاری‌ها، دستفروشان، رانندگان و ... درآمد زندگیشان با همین درآمد روزانه می‌چرخد و خود این موضوع باعث اختلال در امور زندگی آنها می‌شود، با این حال تعطیلی یکی از این راه ها است که اگر راهکاری نبود باید حتماً از آن طریق اقدام کنیم.

حبیبی افزود: همچنین بخش خصوصی درمان می‌تواند اقدامات بهتری داشته باشد، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های خصوصی را می‌توانیم برای ارائه خدمت تجهیز کنیم، که همه‌ی اینها به حمایت مالی نیاز دارد.

وی ادامه داد: اما دکتر عین اللهی یکی از پزشکان خوشنام و استاد دانشگاه است، تجربه‌ی مدیریت هم دارد و انشالله با بهره‌مندی از این تجربه‌ای که مدیران ارشد وزارت بهداشت دارند، از این تجربه بهره‌مند شوند، البته باید با سیاست‌های درست و همکاری دیگر بخش‌ها جلو رویم. 

وی در پاسخ به اینکه دکتر عین اللهی یکی از پزشکانی بودند که نامه‌ی ممنوعیت واردات واکسن آمریکایی و بریتانیایی را امضا کردند، آیا بنظر حضور وی در وزارت بهداشت، واردات واکسن تحت تاثیر قرار خواهد گرفت؟ گفت: توجه کنید که افراد در زمان‌های مختلف اظهار نظرهایی می‌کنند، ما نمی‌توانیم اظهارنظری که در یک مقطع انجام شده را به همه زمان‌ها تعمیم دهیم، این یک نکته است و از همه مهمتر، بیانات رهبری درباره تامین واکسیناسیون است و اینکه اعلام کردند، چه از داخل و چه از خارج؛ از هر طریق تهیه واکسن انجام شود، وقتی ایشان می فرمایند که باید تامین شود حتما باید تامین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز