خبرگزاری کار ایران

دین پرست:

۷۷ هزار طرح نیمه تمام در حوزه صنعت و معدن وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۴۲۰

معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: ۷۷ هزار طرح نیمه تمام با ۱۲ هزار هزار میلیارد تومان حجم سرمایه در صنعت و معدن وجود دارد که باید با اولویت سنجی به احیای آن پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، بابک دین پرست در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم، با تاکید بر عزم جدی مسئولان در رفع موانع موجود در مسیر تولید و اشتغال اظهار داشت: درخواست های قانونی سرمایه گذاران و کارآفرینان و تولیدکنندگان، باید به طور جدی از مسئولین دستگاههای ذیربط اقتصادی پیگیری شود.

معاون اقتصادی وزیر کشور افزود: یکی از رویکردهای مهم، ضرورت توجه و اهتمام جدی برای تحقق درخواست‌های قانونی متقاضیان و فعالین اقتصادی است تا بتوان در تولید و اشتغال به ظرفیت های لازم دست یافت.

وی بیان کرد:هیچ مدیری حق ندارد که درخواست های قانونی متقاضیان را بی پاسخ بگذارد و تولیدکنندگان و سرمایه گذاران را سرگردان کند.

دین پرست تصریح کرد:همراهی با تولید کنندگان و سرمایه گذاران موجب کاهش نارضایتی ها می شود و در این باره باید ظرفیت لازم را برای انتقال مشکلات و دیدگاهها فراهم و مشکلات آن ها را به خوبی حل و فصل کرد.

وی درخصوص رفع مشکلات زیرساختی شهرک ها و نواحی صنعتی، از جمله راه، آب، برق، گاز و تلفن عنوان کرد: طرح های شاخص باید مشکلاتش به خوبی احصا و در سطح ملی پیگیری شود، اما برخی از مسائل و مشکلات واحدها، در سطح استان و با حمایت و همکاری مدیران استانی قابلیت حل و فصل دارند.

معاون اقتصادی وزیر کشور خاطرنشان کرد: قاچاق کالا و معاملات غیر رسمی ضربه زیادی به روند تولید داخل و اقتصاد زده است و در این باره باید با رفع مشکلات تولید و انجام حمایت‌های لازم، مانع از قاچاق کالا شد.

وی گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان و بهره وری در تولید و کاهش هزینه های تولید نیز از دیگر رویکردهای مهم در تحقق شعار سال محسوب و حمایت از سرمایه گذاران باید مورد توجه قرار گیرد.

دین پرست افزود: ۷۷ هزار طرح نیمه تمام با ۱۲ هزار هزار میلیارد تومان حجم سرمایه در صنعت و معدن وجود دارد که باید با اولویت سنجی به احیای آن پرداخت.

وی بیان کرد:از این تعداد۳۶۶۰ طرح بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در این باره در جلسه ستاد تسهیل مصوب شده است که طرح های با حجم سرمایه گذاری بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان و با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در اولویت باشد.

معاون اقتصادی وزیر کشور عنوان کرد: ظرفیت های اقتصادی خوبی در قم در زمینه تولید و اشتغال وجود دارد و شرکت های بزرگ به خصوص در لوازم خانگی فعال هستند و باید از این ظرفیت ها حمایت کرد.

وی خاطرنشان کرد: احیای واحدهای راکد و تحت تملک بانک ها و تکمیل پروژه های توسعه ای باید مورد توجه قرار گیرد و در حال حاضر راه اندازی واحدهای نیمه تمام در سطح استان ها نیز در دستور کار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز