خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد ملی کرونا:

میزان بستری‌های کرونا به شدت بالا رفته است/ احتمال وقوع موج سنگین‌تر بیماری در هفته‌های آتی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۲۷۸

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: اگر میزان پروتکل‌ها به همین منوال باشد، در هفته‌های آینده دچار موج سنگینی‌تری از کرونا خواهیم شد و هنوز پیک پنجم به اوج خود نرسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علیرضا رئیسی»، سخنگوی ستاد ملی کرونا، در مورد وضعیت شیوع کرونا در کشور،  در آخرین جلسه ستاد کرونای دولت دوازدهم، بیان کرد: ۲۹ استان کشور درگیر ویروس کرونا دلتا هستند و میزان بستری‌ها به شدت رو به افزایش است.

وی ادامه داد: همچنین قابل ذکر است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیر ۴۰ درصد رسیده است و اگر میزان پروتکل ها به همین منوال باشد در هفته های آینده دچار موج سنگینی‌تری از کرونا خواهیم شد و هنوز پیک پنجم به اوج خود نرسیده است.

رئیسی افزود: توجه کنید که رستوران ها یکی از جاهای خطرناک است و متاسفانه رستوران‌ها را آن طور که تا الان دیدیم، پر است. 

وی ادامه داد: این ستاد تاکنون ۵۷۳ مصوبه داشت که با همکاری عزیزان عضو ستاد از سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه به مرحله اجرا گذاشته شده است و جا دارد تشکر کنیم از همکاری که همه این عزیزان داشتند و در این جلسه دکتر روحانی هم از همه اعضا تشکر داشتند، از جمله ستاد نیروهای مسلح، سپاه، بسیج، دادستانی کل کشور، قرارگاه، روسای دانشگاه ها، استانداران و مردم که در این مدت زحمات زیادی کشیدند.

سخنگوی ستاد ملی کرونا افزود: امروز کشورهایی که بیشترین درگیری را داشتند بررسی کردیم و الان بیش ۱۶۴ کشور در دنیا متاسفانه گرفتار موج دلتا شدند.

وی گفت: ویروس جهش یافته دلتا با قدرت سرایت بسیار بالا حتی در کشورهایی که میزان بالایی از واکسیناسیون را انجام دادند باعث موج جدید شده است.

رئیسی ادامه دهد: خواهشم این است که عزیزان بالای ۵۵ سال که الان سامانه برایشان باز شده حتما برای واکسیناسیون ثبت نام کنند  نکته دوم اینکه با توجه به اینکه کشورهایی که درصد بالایی از واکسیناسیون را دارند ولی میزان ابتلا مجددا در آنها بالا رفته شاید حاکی از آن باشد که واکسن زدن به تنهایی کافی نیست و نیاز به رعایت پروتکل‌ها وجود دارد.

وی افزود: بنابراین این افراد ممکن است مبتلا شوند اما میزان بستری و مرگ و میر در آنها پایین‌تر از سایرینی است که واکسن نزدند، پس هم باید واکسن بزنیم هم رعایت پروتکل‌ها را داشته باشیم تا زمانی که درصد بالایی از مردم دنیا واکسن بزنند و زنجیره بیماری قطع شود.

او گفت: میزان ورودی‌های واکسن کرونا به کشور قابل قبول است، طی دو روز اخیر ۲ میلیون دز واکسن به کشور وارد شده، فردا هم یک میلیون دز واکسن می‌رسد و تا پایان مرداد ماه بطور کلی ۷ میلیون دز واکسن به کشور می‌رسد.

رئیسی ادامه داد: در حال حاضر سامانه‌ی ثبت نام واکسیناسیون افراد بالای ۵۵ سال باز است و سامانه طوری طراحی شده که نیاز به دریافت پیامک نیست و همان لحظه می‌توان محل، ساعت و روز واکسیناسیون را انتخاب کرد.

وی افزود: واکسن به اندازه کافی در کشور موجود بوده و همزمان با عید غیر خم واکسیناسیون مشاغل پرخطر شامل اساتید دانشگاه و حوزه، بانک ها، معلمان، زندان‌ها ، حمل و نقل ریلی، دریایی و هوایی آغاز شده و طی هفته انجام می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان شهریورماه فاز ۳ واکسیناسیون به پایان برسد.

رئیسی گفت: همچنین افراد دیابتی که انسولین تزریق می‌کنند بانک اطلاعات آنها موجود بوده و از طرف مراکز بهداشتی برای تزریق واکسن به آنها فراخوان داده می شود و اصلا عجله از نداشته باشند چون واکسن را دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز