خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

واکنش شهرداری به توقف فعالیت ۸۰۰ دستگاه اتوبوس گازسوز/ بعد از ۶۰ مرتبه نامه‌نگاری ۱۵ میلیارد بابت استانداردسازی اتوبوس‌ها دریافت کردیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۶۲۶

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به بیش از ۶۰ مرتبه نامه نگاری برای دریافت منابع لازم استانداردسازی مخازن اتوبوس گفت: طی دو هفته گذشته توانستیم منابع مختصری، در حدود ۱۵ میلیارد تومان از سازمان برنامه و وزارت کشور برای این منظور دریافت کنیم.

«سید مناف هاشمی» معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه اقدامی برای تامین مخزن گاز ۸۰۰ دستگاه اتوبوسی که اخیرا به دلیل انقضای تاریخ مصرف واکسن از ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت خارج شدند انجام شد گفت: مخزن گاز این ۸۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده شده است و جزو تعهدات دولت بود که هر سال بتواند مخازن جدید را با استانداردهای مورد نیاز به شهرداری تحویل دهد. 

او ادامه داد: در طی شش ماه گذشته شاید بیش از ۶۰ مرتبه برای دریافت منابع لازم پیگیری کردیم و در طی دو هفته گذشته توانستیم منابع مختصری، در حدود ۱۵ میلیارد تومان از سازمان برنامه و وزارت کشور برای این منظور دریافت کنیم. 

همکاری با سه دستگاه برای حل مشکل مخزن  ۸۰۰ دستگاه اتوبوس

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در تلاش هستیم تا با همکاری سازمان محیط زیست، سازمان استاندارد و وزارت صنعت بتوانیم استانداردهای لازم برای مخازن را دریافت کنیم، اضافه کرد: رقم تخصیص داده شده حدود ۱۷۰ اتوبوس را وارد چرخه حمل و نقل می‌کند. 

هاشمی با تاکید بر اینکه استانداردها مساله مهم‌تری است، افزود: چرا که خودمان نمی‌توانیم تصمیم بگیریم و باید تاییدیه این دستگاه‌ها باشد تا بتوانیم از مخازن استفاده کنیم. 

او گفت: شهرداری نیز در فعال کردن مخازن این اتوبوس‌ها در صورت اخذ تائیدیه همکاری خواهد کرد.اگر این دستگاه‌ها تاییدیه لازم را برای ۱۷۰ اتوبوس بدهند، برای باقی اتوبوس‌ها که ۶۰۰ دستگاه را شامل می‌شوند آمادگی داریم که از محل منابع شهرداری و معاونت حمل و نقل آن‌ها را نیز فعال کنیم. 

واریز اوراق مشارکت سال ۹۹ به حساب شهرداری

هاشمی ابراز امیدواری کرد که سازمان محیط زیست و وزارت صنعت و سازمان استاندارد همکاری لازم را برای برطرف شدن مشکل استاندارد مخازن گاز اتوبوس‌ها داشته باشند. همچنین امیدواریم بتوانیم تائیدیه این ۸۰۰ دستگاه اتوبوس را که عمدتا فرسوده نیز هستند دریافت کنیم، چرا که حتما باید مخازن استاندارد داشته باشند تا خطری برای مردم نداشته باشد. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین درباره حذف اعتبار مالی ۶۳۰ دستگاه واگن مترو و پیگیری نامه ارسالی وزارت کشور به سازمان برنامه و بودجه گفت: هم اکنون چند موضوع از جمله اوراق مشارکت را پیگیری می‌کنیم. روز گذشته مجوز بانک مرکزی برای اوراق مشارکت سال ۱۳۹۹ را دریافت کردیم و امروز به حساب شهرداری واریز خواهد شد که منجر به تسریع در توسعه مترو و اتوبوسرانی خواهد شد. 

او ادامه داد: حتما یک قرارداد جدید در اتوبوسرانی برای خرید اتوبوس در دستور خواهیم داشت. ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس در دستور است و با مناقصه خرید این ادوات انجام خواهد شد. 

تامین اعتبار مالی ۶۳۰ دستگاه واگن جزو تعهدات دولت بوده است و باید در قانون بودجه لحاظ می‌کردند. البته ۴ سال است که این جزو تعهدات دولت است اما متاسفانه به دلیل تحریم این اتفاق رخ نداده است و امیدواریم دولت با هماهنگی مجلس تصمیم بگیرند و اصلاحاتی انجام دهند که قرارداد ۶۳۰ دستگاه حتما محقق شود. 

او در واکنش به اینکه سازمان برنامه و بودجه پاسخی به درخواست وزارت کشور داده است یا خیر گفت: در تلاش هستیم که پاسخ بگیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز