خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد؛

رویکرد شهردار آتی باید اجتماعی باشد/ منافع شهر و مردم در اولویت قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۰۲۱

عضو دوره چهارم شورای شهر تهران گفت: رویکرد شهردار باید اجتماعی باشد و از طریق مردم، شهر را اداره کند.

"مرتضی طلایی" عضو دوره چهارم شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی درباره کاندیداهای  پست شهردار تهران گفت: به صورت مصداقی درباره کاندیداها حرف نمی زنم، اما شاخص هایی  برای شهردار تهران برای موفقیت در انجام وظایفش باید تعیین شود و احتمالا منتخبین شورا هم این کار را انجام داده‌اند.منتخبان شورا باید این شاخص ها را تطبیق دهند تا ببینند به چه گزینه ای دست پیدا می کنند. 

طلایی با تاکید بر اینکه شهردار تهران باید در تراز ملی باشد اضافه کرد: شهردار تهران باید بتواند نمایندگی مردم پایتخت را در مجامع جهانی مدیریت کند، همچنین باید بتواند تراز حضور در هیات دولت را داشته باشد، به علاوه باید توان تعامل و همکاری با دستگاه های مختلف اجرایی را داشته باشد، توان لازم برای مدیریت بر داخل خود شهرداری که سازمانی با ۶۰ هزار پرسنل است را نیز داشته باشد و بتواند شهرداری و شهر را اداره کند چرا که شهر حوزه های مختلف و مهمی دارد که نیازمند تدبیر و مدیریت است مانند حوزه حمل و نقل، بافت فرسوده و امثالهم. 

عضو اسبق شورای شهر تهران افزود: رویکرد شهردار نیز باید اجتماعی باشد و از طریق مردم، شهر را اداره کند. نه اینکه  خودش به تنهایی  و با کارکنانش شهر را اداره کند.اگر این شاخص ها را در کنار هم بگذارید به این می رسید که شهر تهران نیازمند یک مدیر کارآمد، جهادی و با رویکرد اجتماعی است که بتواند به این شاخص ها توجه کند و برای آنها برنامه داشته باشد.

او درپاسخ به اینکه در لیست کاندیداهای شهردار گزینه‌ای با این ویژگی ها وجود دارد یا خیر گفت: بله، بین آنها  به صورت مقایسه افرادی هستند. نمی توانید تراز مطلق ببینید و بگویید کسی ۱۰۰ درصد امتیازات را دارد؛ نسبی است و باید افراد را در مقام مقایسه با یکدیگر مورد ارزیابی و سنجش قرار داد.

طلایی افزود: اما برخی از پارامترها جزو الزامات است و بخشی از این شاخص ها را باید تفکیک کرد و جزو الزامات گذاشت و برخی را جزو اولویت ها دانست. برای مثال کسی ممکن است در حوزه عمران تخصص نداشته باشد، اشکالی ندارد، با مشاور و کمک آن را حل می کند اما ارتباط گرفتن با مردم را نمی توان از طریق مشاور حل کرد و خود شخص باید توان ارتباط با مردم را داشته باشد.این یک الزام است و تخصص به حوزه عمران نیاز است. اگر شهردار متخصص حوزه عمران باشد بهتر، اما اگر این تخصص نبود می توان آن را جبران کرد.

شهردار تهران به منافع شهر و مردم توجه کند تا منافع گروهی

"ابوالفضل قناعتی" عضو دوره چهارم شورای شهر تهران درباره اسامی اعلام شده برای سمت شهرداری تهران به خبرنگار ایلنا گفت:‌ امیدوارم منتحبان شورای شهر دقت داشته باشند که نگاه سیاسی در انتخاب شهردار نداشته باشند. تهران مشکلات خاص خود را دارد و باید فردی را انتخاب کنند که به واقع بتواند مشکلات شهر را حل کند و به دنبال منابع گروهی و شخصی نباشند. 

قناعتی در واکنش به اینکه آیا لیست ارائه شده را سیاسی می‌دانید یا خیر گفت: همه سیاسی نیستند، افراد کاری نیز در این لیست حضور دارند که می‌توانند اثرگذار باشند. چند نفر در این لیست از جمله آقای مازیار حسینی، هابیل درویشی، پیرهادی و خانم آباد در شورا و شهر بودند و شهر را می‌شناسند و برخی از این گزینه‌ها نیز نگاه سیاسی ندارند و نگاه کاری دارند.

وی گفت: در مجموع لیست خوبی است و امیدواریم هرکدام انتخاب شوند بیشتر به منابع شهر و مردم شهر توجه داشته باشند تا منافع شخصی و گروهی.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز