خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام پزشکی:

واکسیناسیون در ایران زیر ۵ درصد است/ تنها در صورت تزریق دو دُز، فرد واکسینه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۳۲۰

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: درباره ردصلاحیت‌‌شدگان انتخابات نظام پزشکی درخواست جلسه با وزیر بهداشت داشتیم، تا موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «محمدرضا ظفرقندی» رئیس سازمان نظام پزشکی در آخرین نشست خبری خود ضمن تشکر از اهالی رسانه در جهت اطلاع‌رسانی به جامعه، بیان کرد: در ۲۰۴ شهرستان انتخابات برگزار شد و ۱۶ شهرستان هم به دور دوم رسید، همانطور که می‌دانید انتخابات یک دور دیگر هم دارد، بعد از استخراج نتایج مجمع عمومی برگزار می‌شود و ۲۲ نماینده یک فرد را انتخاب می‌کنند.

وی ادامه داد: اما از ابتدا که انتخابات مطرح شد، موضوع این بود که هر چه مشارکت بهتر باشد نتیجه و معدل کار بهتر خواهد شد و ما تشویق مکرر انجام دادیم اما برخی انجمن‌های علمی و نظام پزشکی انتقاداتی را مطرح کردند که برخی ردصلاحیت‌ها جهت دار و خارج از چارچوب اتفاق افتاده و ما در این رابطه اعتراض کردیم‌. حتی در این رابطه درخواست جلسه از وزیر را داشتیم تا موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

او گفت: من حتی به وزیر هم در آن جلسه گفتم که برخی از رییس‌های انجمن‌های علمی ردصلاحت شدند در صورتی که همین افراد برای گرفتن سمت مدیریت انجمن همین روند تایید صلاحیت را طی کردند اما الان رد صلاحیت شدند، اینها با هم تناقض دارد.

وی افزود: باید یک نهاد مدنی با دید باز موضوع را مورد بررسی قرار دهد، ولی با این حال ما در تمام بیانیه‌ها خواستیم تا افراد در انتخابات شرکت کنند.

رئیس سازمان نظام پزشکی در مورد وضعیت واکسیناسیون کرونا گفت: در زمینه واکسن و ایجاد ایمنی که فعلا تنها راه سلامت مردم در این معرکه است، عقب هستیم‌.

وی ادامه داد: الان واکسیناسیون جامعه ایران زیر ۵ درصد است و تعداد واکسن با واکسیناسیون فرق دارد، اگر به هر فردی دو دُز واکسن زدیم یعنی واکسیناسیون انجام شده است و این عدد در مقایسه با بسیاری از کشورها عدد پایینی است.

ظفرقندی افزود: می‌شد در حوزه سیاست گذاری بهتر از این عمل شود اما ممنون هستیم از همکاران حوزه اجرا و نیروهای معاونت‌ها یعنی پرستاران و پزشکان و بهورزان، در حقیقت حوزه سیاست گذاری با حوزه عملیاتی را باید از هم تفکیک می‌کنیم، همچنین مقایسه کشورها نشان می‌دهد سه نوع برخورد با کرونا وجود دارد، اول واکسیناسیون وسیع مثل آنچه در انگلستان رخ داده است که ۹۰ درصد مردم یک دوز و ۵۰ درصد دو دوز واکسن زدند ‌و این سبب شد آمار مرگ و میر در کشورهایی که دوز بالای واکسیناسیون انجام دادند یک رقمی شود.

وی گفت: اما متاسفانه ما با پیک پنجم مواجه شدیم، البته این سوش در اروپا هم هست و ۹۰ درصد سوش موجود دلتا است اما مرگ و میر بسیار پایین است و یک زمانی در سازمان نظام پزشکی خیلی پیگیری می‌کردیم که واکسنی مطلوب تهیه شود اما مورد هجمه‌هایی قرارگرفتیم اما وظیفه نظام پزشکی این است که در این امور کنار مردم باشد و سلامت مردم را اولویت قرار دهد و در حمایت از جامعه پزشکی هم اقدام کند.

ظفرقندی تاکید کرد:  الان نظام پزشکی باید وظیفه خود بداند تا مسیری که منافع ملت در آن مستتر است را پیگیری کند، پس بنابراین اولین راه برای مقابله با کرونا واکسیناسیون حداکثری است.

ادامه دارد...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز