خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام پزشکی:

نصب کارتخوان در مطب‌ها اجباری نیست/ابراز نگرانی از آثار تحریم‌ها بر حوزه سلامت

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۳۰۹

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: یکی از مسوولان آماری اعلام کرده بود مبنی بر اینکه نیمی از پزشکان مالیات پرداخت نمی‌کنند، این اظهارات غیرمسوولانه است و ما پیگیری لازم را در این زمینه انجام داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ایرج فاضل، رئیس سازمان نظام پزشکی امروز در نشست خبری گفت: نصب کارتخوان در مطب‌ها اجباری نیست و کارتخوان یک وسیله رفاهی برای بیمارانی است که به مطب‌ها مراجعه می‌کنند و به همه پزشکان توصیه می‌کنیم که برای سهولت کار مراجعه کنندگان از کارتخوان استفاده کنند.

رئیس سازمان نظام پزشکی تاکید کرد که کارتخوان ربطی به پرداخت مالیات پزشکان ندارد و در حال حاضر نیز 70 درصد بیماران از طریق کارتخوان هزینه درمانی را پرداخت می‌کنند و ادعای پرداخت نشدن مالیات توسط پزشکان بی‌اساس است.

کاظم در ادامه گفت: یکی از مسوولان آماری اعلام کرده بود مبنی بر اینکه نیمی از پزشکان مالیات پرداخت نمی‌کنند این اظهارات غیرمسوولانه است و ما پیگیری لازم را در این زمینه انجام داده‌ایم.

او در رابطه با اینکه وزیر بهداشت درباره پرونده کیارستمی قانع نشده است، بیان داشت: حکم را یک مجموعه صادر می‌کند و پرونده کیارستمی به دلیل توجه گسترده مردم از نظر سیر علمی و پزشکی متفاوت بود. با این حال این پرونده سیر علمی را گذراند، اما به نظر من حکم غیرعادلانه بود.

او تاکید کرد که علت مرگ کیارستمی بی‌ارتباط با دلیل بیماری وی بود.

فاضل در ادامه گفت: موضوع مهاجرت پزشکان از کشور فقط در پزشکی نیست و از دیرباز موضوع مهاجرت این قشر وجود داشته به طوری که در سال 44، 150 پزشک در یک دوره از کشور مهاجرت کردند و عزیمت پزشکان به کشورهای دیگر موضوع جدیدی نیست.

فاضل در رابطه با تبلیغات پزشکی تاکید کرد که این کار باید از مجرای قانونی صورت گیرد چراکه با جان انسان‌ها سروکار دارد وگرنه خلاف قانون است.

او افزود: تبلیغ پفک که سرشار از نمک است و در آینده روی فشارخون و سلامت مردم تاثیر منفی می‌گذارد نباید انجام شود و یک تشکیلات قدرتمند باید موضوع را ساماندهی کند.

رئیس سازمان نظام پزشکی در ادامه در رابطه با مشکلات جدی بیمارستان‌های خصوصی گفت: این مشکلات جدی ادامه کار را برای بیمارستان‌های خصوصی با مشکل مواجه کرده است.

او افزود:‌ دستمزدها 18 درصد افزایش یافته اما تعرفه‌های خدمات پزشکی تنها پنج درصد رشد داشته است که این یک مشکل اساسی است. بیمارستان های خصوصی اکنون در شرایط دشواری قرار دارند بطوری که حتی تهدیدکننده است.

فاضل تاکید کرد که بخش سلامت باید خود را با شرایط موجود تطبیق دهد زیرا روزهای دشواری در زمینه دارو، تجهیزات پزشکی و حتی نخ بخیه معمولی داریم که همه این زمینه‌ها با مشکلات مواجه خواهد شد.

او افزود: در بیمارستان‌ها فقط هزینه‌ها دارو نیست بلکه تمام خدمات و امکانات مورد نیاز بخش سلامت گران می‌شود که البته به همه اینها ارز دولتی تخصیص داده نمی‌شود. لازم است پزشکان برای بهتر شدن شرایط همکاری کنند.

فاضل گفت: پزشکان می‌توانند بسیاری از آزمایش‌ها و داروها را برای بیماران ننویسند تا صرفه‌جویی عظیمی برای گذر از این وضعیت داشته باشیم.

او افزود: آثار تحریم‌ها نشان می‌دهد که ممکن است با شرایط سخت‌تری مواجه شویم پس باید مسائل را با دنیا حل کنیم تا از این دست‌اندازها عبور کنیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی تاکید کرد که این سازمان نیاز به آرامش و دفاع از حقوق مردم دارد و باید از امواج تند رسانه‌ای دور باشد. در مواردی که لازم بود خبررسانی شده است. اگر پزشکی یک حرفه ویژه است و وارد دست‌انداز شود مردم بیشتر ضربه می‌خورند بنابراین باید بیشتر به سمت آرامش پیش رفت.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در ادامه از کتاب تعرفه‌گذاری نسبی خدمات خبر داد که آماده تصویب است. این کتاب بدون دخالت و دستکاری ترجمه و آماده شده است و اگر مورد تصویب شورای عالی بیمه قرار گیرد بسیاری از مشکلات حوزه تعرفه‌های پزشکی حل خواهد شد. شورا ترجمه این کتاب را به سازمان نظام پزشکی واگذار کرده است.

فاضل تاکید کرد که ترجمه این کتاب بار مالی برای نظام پزشکی ندارد و ترجمه آن کامل شده است. این کتاب قبلا هم موضوع بوده اما در آن دستکاری شده بود که سبب بی‌عدالتی در کل حرفه‌های پزشکی شد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به روز پزشک تاکید کرد: در آستانه روز پزشک قرار داریم و معتقدم به جای روز پزشک باید روز اخلاق پزشکی داشته باشیم تا سیر مسائل اخلاقی در جامعه بیشتر در اولویت باشد. پزشکی باید از برخی لغزش‌ها که در سایر قسمت‌های اجتماع است در امان بماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز