خبرگزاری کار ایران

نجار اعلام کرد:

جزییات مصوبات تیم فرادستگاهی در خوزستان بمنظور کاهش تنش آبی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۲۶۶

سرپرست تیم فرادستگاهی اعزامی به استان خوزستان جزییات مصوبات صورت گرفته در خصوص کاهش تنش آبی در استان خوزستان را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل نجار؛ معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران کشور و سرپرست تیم فرادستگاهی اعزامی به استان خوزستان با ارائه گزارشی از تصمیمات اتخاذ شده برای تسهیل شرایط و کم اثر کردن مشکلات ناشی از خشکسالی و بحران آب در استان خوزستان گفت: روز گذشته هیاتی با اختیارات ویژه بنا به دستور رییس جمهور، تاکید معاون اول، وزیر کشور نمایندگانی از وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو، دادستانی و دستگاه قضا و نماینده‌ای از طرف مجلس به خوزستان سفر کردند.

وی ادامه داد: در همین راستا جلساتی با استاندار و برخی از مسئولان برگزار شد. همچنین جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار شد و تصمیماتی اتخاذ شده است. البته از گذشته اقداماتی بغیر از اقدامات ملی در این استان انجام شده است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: در این جلسه مبلغ ۱۳۶۷ میلیارد تومان برای سدهای مارد و چوئبده به دولت پیشنهاد شد همچنین ۳۰۰ میلیارد تومان برای سامان‌دهی روان‌‌آب‌ها در اهواز ، ۱۹۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای خشکسالی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت امسال که هنوز بحث خشکسالی هم به این شدت مطرح نبود، در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه امسال ۵۴ درصد با کاهش بارندگی مواجه بوده‌ایم، تاکید کرد: همچنین باقی مانده خسارت کشاورزان در سال ۹۸ مانده بود که به دولت پیشنهاد شده تا این مبالغ پرداخت شود.

نجار خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه با حضور استاندار و دستگاه‌های اجرایی مقرر شد ۲۰۰ میلیارد تومان برای کاهش تنش آب شرب و ۷۰ میلیارد تومان به سازمان جنگل‌ها و مراتع برای رسیدگی به کانون ریزگردها و ۱۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌هایی که مشکلات آبی کشاورزان را کمتر کند، اختصاص پیدا کند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: همچنین درخواست کردیم از مبلغ ۶۵۰۰ میلیارد تومان با توجه به مشکلاتی که مطرح است عنایت بیشتری شود ۵۰ میلیارد تومان برای دام‌های سنگین مانند گاومیش و برای تامین آب در تالاب‌ها و خسارت به مردم مقرر شد امیدواریم با این اقداماتی که در سطح استان انجام می‌شود کاهش مشکلات مردم را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط آبی کشور کاشت شلتوک بغیر از نوار شمالی در سراسر کشور ممنوع است، تصریح کرد: متاسفانه امسال ۹۰ هزار هکتار کشت شده است و کشاورزان تقاضا دارند در این محل نیز تامین آب داشته باشیم که امکان تامین آب باتوجه به این خشکسالی وجود ندارد.امیدواریم مردم خوزستان که خویشتنداری کردند مانند همیشه همراهی کنند تا مشکلات استان را کمتر شاهد باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز