خبرگزاری کار ایران

رئیسی:

آغاز واکسیناسیون ۶۸ ساله‌ها از روز دوشنبه/ از کار افتادن دستگاه‌ها در بیمارستان‌ها در پی قطعی برق شایعه است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۷۲۰

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: از روز دوشنبه از گروه ۷۰ ساله‌هایی که قبلا برای واکسیناسیون فراخوان شده بودند، دو سال پایین تر خواهیم آمد و به این ترتیب واکسیناسیون ۶۸ ساله‌ها از دوشنبه شروع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علیرضا رییسی» سخنگوی ستاد ملی کرونا در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به زمان واکسیناسیون گروه بعدی در اولویت تزریق واکسن، بیان کرد: از روز دوشنبه از گروه ۷۰ ساله‌هایی که قبلا برای واکسیناسیون فراخوان شده بودند، دو سال پایین تر خواهیم آمد و به این ترتیب واکسیناسیون ۶۸ ساله‌ها به بالا از دوشنبه هفته جاری شروع خواهد شد.

وی همچنین در مورد رنگ‌بندی شهرها، افزود: بیشترین استان‌های درگیر بیماری شامل کرمان با ۱۶ شهر درگیر، فارس با ۱۳ شهر، تهران با ۱۳ شهر، مازندران با ۱۳ شهر، هرمزگان با ۱۲ شهر، سیستان و بلوچستان با ۱۰ شهر، بوشهر با ۸ شهر و یزد با ۸ شهر درگیر است. 

رئیسی گفت: سایر استان‌ها مانند گلستان و گیلان و همچنین اصفهان بین پنج تا شش شهرشان درگیر است و در برخی از استان‌ها بین یک یا دو شهر درگیر هستند.

وی ادامه داد: یکی از جاهایی که باید عدم رضایت خود را اعلام کنیم بحث عدم رعایت پروتکل‌ها است، که متاسفانه با این هشدارهایی که داده می‌شود میزان رعایت پروتکل‌ها حدود ۶۶ درصد است که بسیار جای تاسف است و نیاز است که مراقبت بیشتری انجام دهیم و پروتکل‌ها اگر زیر ۸۵ درصد رعایت شود قطعا کارساز نخواهد بود.

رئیسی افزود: در مورد روند واکسیناسیون هم خبر خوب اینکه از این هفته روند واکسیناسیون در کشور بسیار بهتر خواهد شد و میزان قابل توجهی واکسن دیروز و امروز به دست ما رسیده و در این هفته هم خبر خوبی هست که واکسن دوباره خواهد رسید و سرعت واکسیناسیون بالاتر خواهد رفت، البته خواهش می کنیم افرادی به مراکز مراجعه کنند که پیامک برای  آنها ارسال شده است و بدون فراخوان کسی حضور پیدا نکند.

وی گفت: چون عدم رعایت این موارد باعث تجمع می‌شود، ما مراکز تجمیعی واکسیناسیون را زیاد و ظرفیت تزریق را بالا برده‌ایم اما تاکیدمان این است که بدون نوبت دهی مراجعه نکنند و اینکه دو الی سه صبح بروند تا اسم بنویسند، روشی منسوخ شده است و آن را توصیه نمی‌کنیم.

رئیسی ادامه داد: به تدریج همه افراد را برای واکسیناسیون اعلام می‌کنیم و قطعا به همه واکسن تزریق می‌شود.

وی در رابطه با مکان‌های پرخطر شیوع کرونا، گفت: رستوران‌های سربسته یکی از مکان های شناخته شده برای سرایت بیماری است و همچنین سالن‌های سینما و تالار‌های پذیرایی، شهربازی‌ها و سالن‌های بدنسازی می‌تواند باعث انتقال بیماری شود و مصوبه شد که در این مراکز دقت بیشتری صورت گیرد و کنترل ها تشدید شود.

رئیسی افزود: همچنین موضوع بعدی این است که مرزهای شرقی کشور باید مورد کنترل قرار گیرد، چرا که یکی از مشکلات اصلی مرزها و گذرگاه‌های غیر رسمی است و باتوجه به تحولات افغانستان مهاجرت بیشتری صورت می‌گیرد.

وی گفت: طی دو هفته گذشته ٢۶ کشتی و شناور که به ایران آمدند، ۶۵ فرد کرونا مثبت داشت و این افراد ایزوله شدند.

سخنگوی ستاد ملی کرونا در مورد قطعی برق بیمارستان‌ها افزود: قطعی برق خوشایند نیست ولی از کار افتادن دستگاه‌ها و سی سی یو بیمارستان ‌ها شایعه است، چون برق های ژنراتور در بیمارستان ها وجود دارد و برق  اضطرار و پشتیبان داریم و به هیچ وجه قطعی برق موجب خفگی بیماران نمی شود و همچنین به همه مردم قول می دهیم که از زمان بارگیری یک واکسن تا استفاده آن در دورترین نقطه روستایی زنجیره ی سرد آن حفظ می‌شود و قطعی برق موجب آسیب به واکسن ها نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز