خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی وزیر کشور:

شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با صرفه‌جویی در مصرف آب و برق، استفاده از انرژی را مدیریت کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۰۱۱

معلون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به خاموشی های اخیر و گرمای هوا در کشور از شهرداری ها و دهیاری ها خواست که با صرفه جویی اصولی در مصرف آب و با کاهش مصرف برق، برای عبور از شرایط فعلی مصرف انرژی را در شهرها و روستاها مدیریت نمایند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدی جمالی نژاد که ۱۶ تیرماه و همزمان با هفته شهرداری و دهیاری در حاشیه مراسم بهره برداری از پروژه های شهرداری کاشان به ارزش ۴۰ میلیارد تومان سخن می گفت، افزود: مدیریت شهری و روستایی باید ضمن صرفه جویی در مصرف آب و برق و همکاری موثر با دستگاه های مرتبط به مدیریت خاموشی ها  کمک نمایند و در عین حال مصرف آب و برق در مجموعه شهرداری و فضاهای عمومی شهرها و روستاها باید کاهش یابد.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیای های کشور در ادامه با قدردانی از شهرداری کاشان در اجرای ۱۰ طرح عمران شهری در زمینه های ایمنی، ورزشی، فرهنگی و زیر ساختی با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان، تصریح کرد: علی رغم تحریم ها و کرونا، روند سازندگی و عمران و آبادانی در کشور متوقف نشد و در هفته نکوداشت شهرداری‌ها ودهیاری‌ها طرح‌های زیادی در شهرها و روستاها به بهره برداری رسید.

جمالی نژاد با بیان اینکه‌ یکی از منحصر بفردترین و ایده‌آل‌ترین این طرح‌ها افتتاح طرح آتش‌نشانی است، افزود: این طرح از سوی خیر نیکوکار ساخته شده و مشابه آن را در کشور کمتر سراغ داریم و امیدواریم خیرین در این زمینه مدیریت شهری و روستایی را یاری نمایند.

به گفته وی، خیران بیشتر در بخش مدرسه سازی، مسجد سازی، پزشکی و دیگر موضوع ها وارد می شوند، اما در کاشان چندین طرح در مدیریت شهری ساخته شده که از آنان تشکر می کنیم.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری با بیان اینکه این سازمان آیین‌نامه استخدامی‌ شهرداریها را در اجرای بند (ل) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ تهیه و با امضای وزیر محترم کشور برای سیر مراحل قانونی تقدیم هیات محترم وزیران شده، به پیگیری های این سازمان در زمینه اصلاح آیین نامه استخدامی دهیاران در دولت هم اشاره نمود و اضافه کرد: بصورت جدی پیگیر تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری ها و ارتقای امنیت شغلی دهیاران هستیم.

وی در ادامه به صدور احکام مرتبط با حوزه وظیفه ای شهرداری ها و دهیاری ها  در قانون بودجه سال جاری اشاره و گفت: در ادامه احکام سال های ۹۸ و ۹۹ احکام خوبی در قانون بودجه سال جاری در زمینه مدیریت شهری و روستایی لحاظ شده و در سال جاری برای تهیه نردبان آتش نشانی یک هزار میلیارد تومان برای مرکز استان ها و شهرهای بزرگ دیده شده است و در عین حال در اوراق مشارکت، پرداخت تسهیلات و اعتبارات بلا عوض نیز اعتباراتی پیش بینی شده که تخصیص داده خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز