خبرگزاری کار ایران

با تصویب یک فوریت توسط اعضای شورای شهر:

مجوز انتشار اوراق مشارکت طرح‌های حمل و نقل عمومی ۵۰۰ میلیارد تومان ارتقا می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۸۸۶

اعضای شورای شهر تهران به یک فوریت لایحه ارتقا مجوز انتشار اوراق مشارکت از ۳ هزار میلیارد به ۳۵۰۰ میلیارد تومان رای مثبت دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران بررسی یک فوریت لایحه «اصلاح بند (۱) تبصره (۳) ماده واحده مصوبه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران و مجوز انتشار سی و پنج هزار (۳۵۰۰۰) میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی به منظور اجرای طرح‌های حمل و نقل عمومی شهر تهران» در دستور کار اعضای شورا قرار گرفت. 

علی امام، مدیر عامل شرکت مترو تهران در توضیح این لایحه گفت: سالانه در قانون بودجه کل کشور، ردیفی برای انتشار اوراق مشارکت شهرداری پیش‌بینی می‌شود که عمده منابع آن بحث توسعه قطار شهری‌های کلانشهرها هست. برای سال ۱۴۰۰ مبلغ ۳ هزار میلیارد اوراق از شورای شهر مجوز داشتیم که ۲۳۰۰ میلیارد آن توسعه خطوط مترو و ۷۰۰ میلیارد آن برای اتوبوسرانی بود. 

او ادامه داد: نکته‌ای که باعث تقدیم این لایحه شد مساله اورهال قطارهای مترو بود. بعد از گذشت حدود ۲۲ سال از بهره برداری مترو مساله بسیار جدی و حاد دارند و بیش از ۴۱ رام متعلق به نسل اول مترو هستند که نیاز به اورهال دارند و هزینه‌های خاص خود را دارند. 

مدیر عامل مترو تهران اضافه کرد: برای اولین بار پیشنهاد شده است که ۵۰۰ میلیارد تومان به غیر از مبلغ ۳ هزار میلیارد برای اورهال قطارها پیش بینی شود و به فوریت به تصویب برسد. 

به گزارش ایلنا اعضای شورای شهر تهران به یک فوریت این لایحه رای مثبت دادند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز