خبرگزاری کار ایران

تصویب پرحاشیه یک فوریت لایحه واگذاری ملک به فدراسیون فوتبال/آروین: در جلسات پایانی نباید خلاف اصول شورای پنجم عمل می‌شد/ نظری:‌ به فدراسیون که رسید، چرا خون همه غلیان می‌کند؟!

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۸۳۲

اعضای شورای شهر تهران به یک فوریت لایحه واگذاری ملکی به فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی رای مثبت دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بررسی یک فوریت لایحه «مجوز فروش و تصویب معامله ملک پلاک ثبتی ۱۳۱۲و۱۳۱۳/۳ بخش ۱۱ تهران» در جلسه امروز شورای شهر در دستور کار اعضا قرار گرفت. 

حامد مظاهریان معاون شهردار تهران در توضیح این لایحه گفت: فوریت این لایحه به این دلیل است که املاک در اختیار غیر شهرداری به سرعت تعیین تکلیف شود. 

در ادامه زهرا نژاد بهرام با قرائت گزارش شورا گفت: این لایحه مجوز فروش و تصویب ملک پلاک ثبتی ۱۳۱۲و۱۳۱۳/۳ است که می‌خواهد به فدراسیون فوتبال به صورت ۲۵ درصد نقد و اقساط ۵ساله با حساب مابه التفاوت نقد و اقساط واگذار شود. 

 علی اعطا در مخالفت با یک فوریت این لایحه گفت: برای من قابل فهم نیست که چه اتفاقی افتاده که در این جلسات پایانی با این سرعت همکاران گرامی ما در شهرداری تهران یک سری مجوزهایی که شبه برانگیز است را به شورا می‌آورند. 

سخنگوی شورای شهر تهران اضافه کرد: عملا این موضوع مجوز ترک تشریفات برای فروش است. شهرداری می‌خواهد مزایده برگزار نشود و با شرایط خاصی ملک را واگذار کند. چرا فدراسیون فوتبال آره و فدراسیون اسب‌سواری نه؟ با چه منطق و توجیهی می‌خواهیم امتیاز ویژه‌ای به یک مجموعه از طریق صحن شورا با شرایط خاصی بدهیم؟ 

سپس حجت نظری در موافقت با یک فوریت این لایحه گفت: این لایحه آنچنان تفاوتی با سایر لوایح ندارد. بنده در جریان مذاکرات اولیه نبودم اما علت اینکه لایحه با فوریت فرستاده شده این است که شهردار در توافق با فدراسیون فوتبال این لایحه را به شورا فرستاده‌اند. اما به عنوان مخاطب فوتبال برداشتم این است که چون ایران توانسته از مرحله نخست مقدماتی جام جهانی صعود کند، فدراسیون فوتبال دارد مقدمات حضور در جام جهانی فراهم می‌کند. 

او ادامه داد: تا جایی که مطلع هستم در این ساختمان قرار است دوره‌های آموزشی برگزار شود. ما از نظام پزشکی خواهش کردیم که ساختمان را از ما بگیرد با تخفیف، الان که به فدراسیون فوتبال رسیدیم همه خون‌ها غلیان می‌کند. 

بهاره آروین در مخالفت با یک فوریت این لایحه گفت: برخلاف آقای نظری که وارد مصداق شدند، باید بگویم اساسا این کاری که در ماه آخر فعالیت داریم منابع شهر را بذل و بخشش می‌کنیم، با هیچ منطقی، نه منطق اصلاح طلبی، و نه غیر اصلاح طلبی جور در نمی‌آید. 

او ادامه داد: لایحه یک فوریت معامله ملکی به رقم ۷۵ میلیارد برای چه باید به شواری شهر بیاید؟ چرا باید برای ۴ سال بعدی یک شورای دیگر تصمیم بگیریم؟ بهتر است کارهای خودمان را تمام کنیم. مصوبات شفافیت یک هل نهایی می‌خواهد و دوستان در ماه آخر حتی از قدم‌های برداشته شده کم کم عقب می‌کشند. 

آروین افزود: این کاملا خلاف اصول چهارساله ما است. 

در ادامه ابراهیم امینی به عنوان موافق یک فوریت این لایحه گفت: تا لحظه آخر که دوره ما به اتمام نرسیده عضو شورا هستیم و اینکه چون کار ما رو به اتمام است پس وظایف را انجام ندهیم غیرموجه است. مساله واگذاری حق انتفاع املاک به اشخاص حقوقی هم در قانون شهرداری و هم در مصوبات مجلس پیش بینی شده و این چیز جدیدی نیست. 

او ادامه داد: تعجب می‌کنم دوستان به گونه‌ای حرف می‌زنند که افکار عمومی احساس کنند کار غیرقانونی انجام می‌دهیم. 

سپس محسن هاشمی توضیحاتی درباره این لایحه و صحبت‌های آروین ارائه کرد و گفت: دستور جلسه براساس لوایح و طرح‌هایی که به هیات رئیسه می‌آید مطرح می‌شود. 

او در واکنش به صحبت‌های آروین مبنی بر بذل و بخشش در پایان دوره پنجم گفت: اینکه در پایان دوره می‌گویید به بذل و بخشش افتادیم، اصلا اینگونه نیست و تهمتی است که فورا تیتر رسانه‌های مخالف ما می‌شود. می‌دانید که همین الان هم یک ورزشگاه در اختیار استقلال و یک ورزشگاه در اختیار پرسپولیس است. در مورد فدراسیون فوتبال نیز به دلیل آخر دوره نیست بلکه اتفاق ویژه‌ای افتاده و دچار بحران مالی شده و بدهکار هم هستند و این مساله مطرح نیست. 

هاشمی ادامه داد: این لایحه طبیعی و از طریق شهرداری تهران به شورا آمده است. 

محمد جواد حق‌شناس در ادامه در تذکری گفت: قطعا هر تصمیم که ما می‌گیریم روی آینده اثر دارد. اینجا آمدیم که برای شهر تصمیم بگیریم. 

او در ادامه خطاب به مظاهریان گفت: شما نماینده شهرداری هستید و لایحه‌ای از سوی شهرداری ارائه می‌دهید. سابقه ندارد که نماینده شهرداری با لایحه‌ای اینگونه برخورد کند و احتمال می‌دهم که با آن موافق نباشید که بحثی در آن نیست اما جایگاه حقوقی شما به گونه‌ای نیست که متفاوت با مباحث برخورد کنید. ما یادگرفتیم اگر نمایندگی داشتیم و حتی با آن مخالف بودیم، به نمایندگی از سازمان حق مطلب را ادا کنیم که اینگونه نشد. 

افشین حبیب زاده نیز در واکنش به صحبت‌های مطرح شده در پی بررسی این لایحه گفت: واقعا متاسفم در شورایی که جزو سالم‌ترین شوراها است و هیچ یک از اعضا به اندازه یک متر هم ملک از شهرداری نگرفته‌اند اینگونه بخواهیم خودمان را قضاوت کنیم متاسفم. مورادی اینجا مطرح می‌شود که تمام کارکرد چهارساله شورا را زیر سوال می‌برد. 

او ادامه داد: ارزش املاک شهرداری که برای فروش آورده است چقدر است؟ از این شفاف‌تر که ملکی با این ارزش را آورده است و می‌گوید اعضای شورا نظر دهند. مگر به خاطر یک دستمال قیصریه را آتش می‌زنند؟ 

به گزارش ایلنا، در ادامه یک فوریت این لایحه به رای گذاشته شد و با ۱۰ رای موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز