خبرگزاری کار ایران

سه پلاک ثبتی در تهران رای باغ گرفتند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۹۴۷

اعضای شورای شهر تهران در جریان جلسه امروز خود به سه پلاک ثبتی در تهران رای باغ دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان سیصد و پنجمین جلسه شورای شهر تهران بررسی باغ و غیر باغ بودن چند پلاک ثبتی در دستور کار اعضای شورای شهر قرار گرفت.

محمد سالاری درباره  اولین پرونده پلاک ثبتی گفت: این پلاک ثبتی مربوط به قطعه زمینی به مساحت 987 متر در خیابان باهنر واقع در منطقه یک است که در سند آن عبارت «قطعه زمین مسکونی» آمده است و کاربری قدیم آن هم مسکونی بوده است.

سالاری افزود: کمیسیون ماده هفت این ملک را با داشتن 79 اصله درخت باغ اعلام کرده و این درحالیست که حدنصاب درختان آن ۳۹ اصله است و لذا کمیسیون شهرسازی و معماری با توجه به حدنصاب درختان و عکس های هوایی آن را باغ می‎داند.

به گزارش ایلنا نظر کمیسیون مبنی بر باغ بودن این پلاک ثبتی به رای گذاشته شد و با ۱۳ رای موافق به تصویب رسید.

سالاری در تشریح پلاک ثبتی دیگر گفت:‌پلاک ثبتی دوم قطعه زمینی به مساحت ۵۹۶ متر در خیابان شهید باهنر واقع در منطقه یک است که عبارت «یک قطعه زمین با بنای احداثی» در سند آن آمده و سند مادر آن هم «یک قطعه زمین» بوده و کاربری قدیم آن مسکونی است.

به گفته سالاری کمیسیون ماده هفت در سال ۹۹ با ۲۶ اصله درخت آن را باغ خوانده و حدنصاب درختان آن ۲۸ اصله شمرده شده است. لذا کمیسیون شهرسازی و معماری آن را با توجه به عکس‎های هوایی باغ می‌داند.

به گزارش ایلنا در ادامه نظر کمیسیون مبنی بر باغ بودن این پلاک ثبتی به رای گذاشته شد و با ۱۴ رای موافق به تصویب رسید.

سالاری در ادامه در توضیح سومین پلاک ثبتی گفت: سومین پرونده پلاک ثبتی قطعه زمینی با مساحت ۱۹۳۰ متر واقع در جماران در منطقه یک بود که عبارت «یک قطعه زمین مشجر» در سند آن آمده بود و کاربری قدیم آن هم مسکونی بوده است. و کمیسیون ماده هفت در سال 99 آن را دارای شرایط باغ بودن دانسته است. اما دیوان عدالت اداری رای کمیسیون ماده ۷ را ابطال کرده است.

او گفت: حال کمیسیون شهرسازی و معماری آن را با توجه به متن سند و 77 اصله درخت، باغ می‌داند.

به گزارش ایلنا این پلاک ثبتی نیز با موافقت اعضای شورا باغ اعلام شد. 

محمد سالاری در جریان بررسی پرونده دیگری گفت:  چهارمین پرونده پلاک ثبتی، قطعه زمینی به مساحت ۹۲۶۷ متر در بلوار امیرکبیر واقع در منطقه ۲۲  است که در سال ۷۶ یک قطعه زمین مزروعی بوده و کمیسیون ماده هفت آن را در سال ۹۱ باغ دانسته ولی دیوان عدالت اداری این رای را ابطال کرده است.

او افزود: همچنین کمیسیون ماده ۱۲ هم آن را دایر مزروعی می‎داند و لذا کمیسیون شهرسازی آن را باغ نمی‌داند.

به گزارش ایلنا، باغ نبودن این پلاک ثبتی به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز