خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور دانش آموختگان خبر داد:

به مدارک تحصیلی"کد صحت" تعلق می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۶۲۸

مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان از بارگذاری سوابق تحصیلی دانش آموختگان در سامانه سجاد خبر داد و گفت: با توجه عمومی شدن الصاق کد صحت QR Code به زودی همه دانشگاه‌های دولتی نیز به این سامانه می‌پیوندند بر این اساس بررسی، تایید گواهینامه و امضاء الکترونیکی دانشنامه‌ها در یک سامانه انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا، سید عبدالحمید انگجی ضمن بیان این مطلب در تشریح عملکرد اداره کل امور دانش آموختگان گفت: فرآیند الکترونیکی شدن ارزشیابی مدارک تحصیلی دانش ‌آموختگان خارج از کشور از ابتدا تا انتها (شامل تشکیل پرونده، بررسی و صدور مدارک) از جمله اقدامات مهم این اداره کل در سال های اخیر به شمار می رود.

وی تاکید کرد: امضای الکترونیکی گواهینامه موقت در قالب سامانه سجاد نیز اقدام مهم دیگری است که از ابتدای سال ۱۳۹۹ با ایجاد پایگاه داده متمرکز و اخذ QR Code اجرایی شده است و دستاورد مهم این فرایند افزایش صحت، دقت و پاسخ سریع به استعلام  صحت مدارک تحصیلی و حذف مکاتبات اداری در این حوزه است.

مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان در همین زمینه گفت: دانش ‌آموختگانی که قبل از سال ۱۳۹۹ ارزشنامه آنها بدون درج QR Code صادر شده، لازم است به پورتال سازمان به نشانی http://portal.saorg.ir مراجعه نمایند و نسبت به ثبت‌نامه اولیه در قسمت خدمات اداره کل دانش‌آموختگان/ دریافت کد صحت ارزشنامه‌های قدیمی خارج از کشور و اخذ QR Code  اقدام کنند.

وی افزود: تغییر ساختار کمیسیون ‌های ارزشیابی از محوریت کشور به رشته محوری، تقویت اعضای کمیسیون‌های تخصصی ارزشیابی و برگزاری کمیسیون های تخصصی ارزشیابی به صورت مجازی از دیگر اقدامات بسیار مهم اداره کل امور دانش آموختگان در حوزه دانش آموختگان خارج از کشور محسوب می شود.

انگجی گفت: با همت این اداره کل، ثبت اطلاعات مربوط به پایان‌ نامه یا رساله متقاضیان ارزشیابی مدارک تحصیلی در سامانه همانندجویی پژوهشگاه علوم و فناوری ایران (ایرانداک) اجرایی شد . این اقدام گام مهمی  در جهت بهره‌برداری دانشجویان می باشد که ارتقاء و پیشرفت علمی کشور را در پی دارد. ضمنا در جلوگیری از سرقت علمی ـ ادبی و نیز صیانت از حقوق پدید آورنده نیز بسیار موثر است.

همچنین وی یکی از موارد مهمی که در سال های اخیر اداره کل دانش آموختگان به آن اهتمام ورزیده است را بررسی درصد شباهت، کپی برداری پایان نامه / رساله به طور مستند با بهره گیری از روش های نوین و کارآمد بین المللی نام برد.

وی انجام سالانه سطح‌ بندی دانشگاه‌های خارج از کشور و شناسایی دانشگاه‌های ممتاز و معتبر در راستای سوق‌دادن متقاضیان به ادامه تحصیل در این دانشگاه‌ها و افزایش نسبی کشورهایی که تاکنون نسبت به اعتبارسنجی دانشگاه‌های آن اقدام نشده است را از دیگر اقدامات مهم و مستمر این اداره کل نام برد.

وی تاکید کرد: اهتمام این اداره کل به الکترونیکی کردن امور و کاهش وقت و هزینه متقاضیان تا حدی است که نسبت به طراحی و راه اندازی سیستم نوبت‌دهی جهت ملاقات متقاضیان با مدیر کل از طریق grad.Saorg.ir/general اقدام نموده است.

انگجی گفت: از جمله اقدامات جدید و ارزنده این اداره کل آن است که در راستای حذف مراجعه حضوری، کلیه ارزشنامه ‌هایی که از سال ۹۹ به بعد صادر شده است، از طریق پست ارسال می شود.

وی از ارائه بانک اطلاعاتی دانش آموختگان خارج از کشور شامل مشخصات فردی و تحصیلی دانش‌آموختگان به دانشگاه‌های داخل خبر داد و گفت: این اقدام در راستای همکاری‌های علمی و پژوهشی دو سویه نخبگان و دانشگاه ها صورت می گیرد. یکی دیگر از فعالیت های بسیار رهگشا را تهیه کلیپ های آموزشی جهت استفاده از سامانه سجاد برشمرد که در این راستا برای متقاضیان جهت ثبت نام متقاضیان در سامانه و نیز اعضای کمیسیون های تخصصی جهت صدور رای این اقدام صورت گرفته است.

مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان اظهار کرد: این اداره کل در بخش دانش‌آموختگان داخل نیز اقدامات مختلفی را دنبال کرده است که الکترونیکی شدن بررسی صدور تاییدیه تحصیلی و دانشنامه در قالب سامانه سجاد از جمله این اقدامات است که از سال ۱۳۹۷ به بهره برداری رسیده است.

وی به بررسی و تایید مشخصات دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تحت پوشش اداره کل امور دانش‌آموختگان (داخل) در قالب سامانه سجاد اشاره کرد و گفت: در رویکرد جدید به مدارک تحصیلی کد صحت QR Code تعلق می گیرد.

انگجی از عمومی شدن الصاق کد صحت QR Code خبر داد و گفت:  با اهتمام اداره کل امور دانش آموختگان به زودی همه دانشگاه های دولتی نیز به این سامانه می پیوندند و بررسی و تایید گواهینامه و امضاء الکترونیکی دانشنامه‌ها در یک سامانه انجام می شود. سوابق تحصیلی سال‌های ۱۳۸۵ تاکنون (۱۴۰۰) کلیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در سامانه سجاد بارگذاری شده است که این اقدام کاهش مکاتبات اداری و مراجعه حضوری افراد به سازمان امور دانشجویان را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز