خبرگزاری کار ایران

کاشت و نگهداشت مشارکتی گل و گیاه در محلات مرکزی پایتخت آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۳۴۴

شهردار منطقه ۱۱ گفت: رویداد کاشت و نگهداشت مشارکتی گل و گیاه با مشارکت همسایگان هر محله به صورت بالکن سبز و احداث باغچه در محله‌های منطقه ۱۱ آغاز شد.

به گزارش ایلنا، نصراله آبادیان با اشاره به کمبود سرانه فضای سبز در محله‌های مرکزی شهر تهران و استقبال شهروندان از احداث باغچه‌های محلی در محیط همسایگی افزود: نگاه مدیریت شهری ترویج مشارکت‌پذیری و ارتقای حس مسئولیت‌پذیری اجتماعی در بین شهروندان است که آنان در امور محله خود سهیم بوده و نقش آفرینی داشته باشند. 

آبادیان در تشریح برنامه‌های انجام شده از سوی اداره آموزش شهروندی معاونت اجتماعی و فرهنگی با مشارکت معاونت خدمات شهری و محیط زیست بیان کرد: استفاده از ظرفیت و مشارکت معاونت‌ها و ادارات در اجرای برنامه‌ها موجب هم افزایی و غنی شدن محتوای فعالیت‌ها می‌شود که در این برنامه تلاش شد از ظرفیت اداره فضای سبز منطقه و عوامل اجرایی نواحی منطقه برای بهتر شدن برنامه‌ها استفاده شود. 

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، او هدف از ایجاد بالکن سبز در محله‌ها را ارتقای نمای بصری ساختمان‌های دارای بالکن برای تلطیف نمای ساختمان عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به پایین بودن تعاملات اجتماعی بین همسایگان اجرای چنین برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در بخش‌های آموزشی، ورزشی و مسابقه در فضای تعاملی بین شهروندان موجب افزایش حس تعلق محله‌ای خواهد شد که در نهایت تقویت تعاملات محلی را رقم می‌زند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز