خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان فضای سبز شهرداری ارومیه عنوان کرد ؛

کاهش آلودگی هوا و گرد و غبار با توسعه کمربندی سبز در ارومیه

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۸۲۰

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه گفت: توسعه کمر‌بند سبز در ارومیه موجب کاهش آلودگی هوا و گرد و غبار می شود.

بهمن تمجیدی در گفت و گو با ایلنا، با اشاره به توسعه کمربند سبز،  بیان کرد:  توسعه کمربند سبز در گرو تحویل زمین‌ها از اداره راه و شهرسازی است تا با تحقق این مهم کمربند سبز ارومیه توسعه یابد.

وی با بیان این که مساحت کمربند سبز یک هزارو ۵۰ هکتار است، عنوان کرد:  در حال حاضر تنها ۱۰ درصد از این مساحت به میزان  ۱۰۰ هکتار جهت ایجاد توسعه کمربند سبز تحقق یافته و مابقی آن دارای معارض بوده و امید است با رایزنی نسبت به رفع این موضوع اقدام شود.

تمجیدی با اعلام  این که عملیات کاشت درخت  در ۱۰۰ هکتار توسعه کمربندی سبز در حال اجرا است، عنوان کرد: در بخش‌های بدون معارض نیز عملیات کاشت طی سال جاری انجام می شود .

وی با بیان اینکه،توسعه کمر‌بند سبز در ارومیه موجب کاهش آلودگی هوا و گرد و غبار می شود گفت: در پروژه کمربند سبز ارومیه گونه های و  درختان  سازگار با آب و هوای  شهر ارومیه کاشته می شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه جلوگیری از توسعه نامتوازن شهری، جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز،  جلوگیری از توسعه افقی شهر،  تامین سرانه فضای سبز و  کاهش آلودگی هوا و گرد و غبار  را از اهداف ایجاد کمربند سبز ارومیه عنوان کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز