خبرگزاری کار ایران

بی‌توجهی به ساماندهی محل دفن شهدای قبل از انقلاب در قطعه‌های ۳۳ و ۳۹ بهشت زهرا

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۴۳۲۶

عضو شورای شهر تهران نسبت به عدم ساماندهی قطعه‌های ۳۳ و ۳۹ بهشت زهرا که محل دفن چندصد تن از شهدای قبل از انقلاب است به معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، سازمان بهشت زهرا و بنیاد شهید و امور ایثارگران تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید حسن رسولی در جریان دویست و نود و نهمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری به معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، سازمان بهشت زهرا و بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد شهید مسئولیت طراحی و اجرای پروژه‌های مرتبط با نگهداشت، نوسازی و زیباسازی آرامستان‌های متعلق به شهدای گرانقدر انقلاب و جنگ تحمیلی را در کنار سایر ماموریت‌های محوله برعهده دارد. 

او ادامه داد: شهرداری‌های سراسر کشور، استانداری‌ها، شوراهای اسلامی، شهرداری تهران و بهشت زهرا نیز در این ماموریت همواره پشتیبان و همکار بنیاد بوده‌اند. 

رسولی افزود: در قطعه‌های ۳۳ و ۳۹ بهشت زهرا چند صدتن از انقلابیون و مبارزین قبل از انقلاب که بر اثر شکنجه‌های ساواک به فیض شهادت نائل آمدند آرام گرفته‌اند. با کمال تاسف و به رغم اجر و قرب این ایثارگران پس از ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و با وجود آنکه طرح مشترکی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و کانون زندانیان سیاسی قبل از انقلاب با همکاری سازمان بهشت زهرا تهیه شده، عملا هیچ اقدامی در جهت زیباسازی و ساماندهی این دو قطعه که مدفن شهدای گرانقدر ما است صورت نگرفته است. 

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بنیاد شهید اخیرا مبادرت به تعویض تعدادی از سنگ‌های قبور این عزیزان کرده است گفت: اما اصل طرح بلا اقدام مانده است و بر این اساس به نمایندگی از مردم تهران از مدیر عامل سازمان بهشت زهرا و شهردار تهران و بنیاد شهید تذکر می‌دهم که نسبت به توقف این اقدام ناقص و تکمیل و اجرای طرح تهیه شده اقدام کنند تا مدیون این عزیزان نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز