خبرگزاری کار ایران

در همایش استانداران سراسر کشور مطرح شد؛

آمادگی کامل وزارت کشور برای برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ماه سالجاری/ بیماری در همه نقاط کشور روند کاهشی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۰۱۳

وزیر کشور و فرماندهی قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با تشریح این موضوع که برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ماه سالجاری مهم ترین موضوع سیاسی کشور است؛ گفت: وزارت کشور آماده برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ماه است و هیچ مشکلی در جهت اجرای این پروژه مهم ملی وجود ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه همایش امروز استانداران سراسر کشور که در محل وزارت کشور برگزار شد با اشاره به مهم ترین مساله کشور در سال جاری یعنی برگزاری هر چه باشکوه تر انتخابات ۲۸ خرداد ماه گفت: امروز به لطف خداوند متعال اجلاس استانداران سراسر کشور با سه دستور کار برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد، مدیریت بیماری کرونا و خاموشی های سراسری در کشور برگزار شد.

وزیر کشور با اظهار اینکه در جلسه امروز آخرین وضعیت انتخابات از نظر تمهیدات، پشتیبانی‌ها و تشکیل هیات‌های اجرایی، تعیین شعبه‌ها و امکاناتی که باید در شعبه ها مستقر شود، مورد بررسی کامل قرار گرفت؛ گفت: وزارت کشور آماده برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ماه است و هیچ مشکلی در جهت اجرای این پروژه مهم ملی وجود ندارد.

فرماندهی قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با تشریح این موضوع که یکی از نگرانی های مهم کشور، موضوع شیوع بیماری کروناست، گفت: در جلسه امروز آخرین وضعیت بیماری کرونا و آخرین اقداماتی که در ایام این بیست‌ روزِ تبلیغات و به خصوص  روز رأی گیری باید متناسب با پروتکل‌ها و سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا انجام بگیرد، مورد بررسی دقیق قرار گرفت.

وزیر کشور با اشاره به اینکه  همه تدابیر اجرایی لازم برای برگزاری انتخابات سال جاری در کشور اندیشیده شده است، گفت: در این جلسه به استانداران محترم، فرمانداران و کسانی‌که در قالب های هیات‌های اجرایی و مجریان انتخابات در استان ها هستند، تاکید شد که باید تمام تلاش خود را در جهت رعایت دو مولفه مهم یعنی بی طرفی و قانونمداری در روند برگزاری انتخابات داشته باشند تا انتخاباتی کاملا سالم در کشور برگزار کنیم.

وی در این خصوص گفت: در اجرای این دستور مهم گروه‌های ناظر به صورت مستمر بر روند انتخابات نظارت خواهند کرد.

رحمانی فضلی همچنین گفت: در این راستا از  مردم و طرفداران نامزدها نیز درخواست داریم  یاریگر وزارت کشور در امر برگزاری انتخابات باشند و اگر به مورد خاصی برخوردند  به ستاد انتخابات کشور اطلاع دهند.

وزیر کشور با تشریح این امر که همه تلاش وزارت کشور بر این است که  انتخابات را در صحت، سلامت و به‌ صورت قانونی برگزار کند؛ گفت: این مهم در گرو همدلی و حضور حداکثری مردم و قانونمداری دستگاههای ذی ربط است و امید داریم انتخاباتی در شأن مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار کنیم.

موضوع مدیریت بیماری کرونا دستور کار دوم نشست امروز استانداران سراسر کشور بود و در این خصوص فرماندهی قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا خاطر نشان کرد: طبق گزارش تمام استانداران  در حال عبور از پیک چهارم کرونا هستیم و بیماری در همه نقاط کشور روند کاهشی را طی می کند.

رحمانی فضلی با یادآوری این موضوع که باید رعایت دستورالعمل های بهداشتی را محور برنامه هایمان قرار دهیم؛ گفت: امروز نگرانی از تشدید بیماری و یا خدای ناکرده نامناسب شدن وضعیت به دلیل اجتماعات انتخابات وجود دارد و برای همین بایستی مراتب دقت و حساسیت را داشته باشیم.

وزیر کشور گفت: خواهش ما از نامزدها، روسای ستادهایشان در سطح ملی و استانی  این است که جشن سیاسی انتخابات را با بی مبالاتی به موضوع غم‌انگیزی بعد از انتخابات یعنی شیوع کرونا تبدیل نکنیم.

وی در این خصوص گفت: با تجربه‌ این ۱۴ ماهه که در زمینه کرونا داریم، این درخواست را داریم که نامزدها و روسای ستادها و مردم از این تجربه استفاده کنند تا انشاءا... دچار مشکل خاصی نشویم.

وزیر کشور تاکید کرد: عدم رعایت پروتکل ها با پاسخ قانونی و قضایی مواجه خواهد شد.

دکتر رحمانی فضلی در پایان خاطر نشان کرد: به خاطر اهمیت مسئله خاموشی‌ها، از آقای اردکانیان وزیر نیرو دعوت کردیم و ایشان هم در جلسه دلایل و علل خاموشی‌ها را بیان کرد و پیشنهاداتی هم برای کنترل مصرف و به ویژه مصرف خانگی، اداری و خدماتی، صنعتی و کشاورزی مطرح کرد و مقرر شد این خواسته ها از طریق استانداران هم پیگیری شود.

وزیر کشور با بیان اینکه باید از الان تدبیر جدی برای موضوع تامین برق در کشور با توجه به در پیش بودن ایام گرم سال بیاندیشیم؛ گفت: در این خصوص بایستی  کارگروهی در استانها ایجاد شود و نسبت به مدیریت مساله اقدام شود.

وزیر کشور تاکید کرد: با توجه به در پیش بودن ماه تابستان  اگر از الان با کمبود مواجه باشیم و تدبیری نیندیشیم، به مشکل برخواهیم خورد و امیدواریم با همکاری استان‌ها، وزارت نیرو و خصوصا مردم در نحوه مصرف، با همین میزان تولید که بدلیل خشکسالی و استفاده نامتعارف شکل گرفته، پاسخ مناسبی به مردم بدهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز