خبرگزاری کار ایران

حاج محمدی در دیدار با امام جمعه اصفهان:

استان اصفهان در انجام امور جهادی و کمک به آسیب دیدگان همیشه پیشتاز بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۵۲۳

​رئیس سازمان زندان ها در ادامه سفر دو روزه به اصفهان با آیت الله طباطبائی‌نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در این دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ضمن قدردانی از مساعدت و تلاش های صورت گرفته در راستای توسعه فعالیت های خیرخواهانه در زندانهای استان ،کارهای فرهنگی و تبلیغی در زندان ها را یک ضرورت دانست.

حاج محمدی اظهار کرد: در مدت کمتر از یکسال که توفیق خدمت در سازمان زندانها را داشته ام با علما و بزرگان زیادی دیدار ومسائل زندان ها را مطرح کردیم که نتیجه آن توسعه و تقویت کار فرهنگی و تبلیغی جهت بازگشت سالم زندانی به آغوش جامعه و خانواده بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اشتغال هدفمند و پایدار در زندان ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در زندان های کشور جنب و جوش خوبی در زمینه اشتغال صورت گرفته به نحوی که رشد اشتغال ۵۴درصدی را در پایان سال گذشته شاهد بودیم که در دوران نظام زندانبانی پس از انقلاب بی نظیر بوده و امید داریم این رشد تا پایان امسال به ۸۰درصد برسد.

رئیس سازمان زندان ها در ادامه سخنانش به موضوع خانواده زندانیان و آسیب های پیش روی آنها اشاره کرد و اظهار داشت: در سال جاری نیز بنا به ضرورت توجه خاص به خانواده های زندانیان را که مورد تاکید ریاست محترم قوه قضائیه نیز هست در دستورکار قرار دادیم که در این زمینه هم نهضت خوبی شروع شده واعتقادمان بر این است که نباید فقط ذهن و فکر ما به آزادی زندانی باشد بلکه معیشت و رفع مشکلات خانواده های آنان نیز در اولویت قرار گیرد.

عضو شورای عالی قوه قضاییه در ادامه این دیدار اصفهان را یکی از استان های پیشتاز در امراستفاده از ظرفیت روحانیون و گروههای جهادی داوطلب بیان کرد و ادامه داد: فعالیت های روحانیون در زمینه های فرهنگی ،قرآنی،اعتقادی و همچنین تشییع شهدا و اجرای برنامه های اعتکاف در ماه مبارک رمضان که خوشبختانه امسال ده هزار زندانی زیر نظر ۵۰۰روحانی در این مراسم حس خوبی را در زندان ها ایجاد کرده است قابل تقدیر است.

در ادامه این دیدار آیت الله طباطبائی‌نژاد در طی سخنانی با تسلیت فرارسیدن هشتم شوال، سالروز تخریب قبور ائمه بقیع، از تلاش ها و خدمات مسئولان زندان های کشور قدردانی کرد.

وی در ابتدا سخنانش با اشاره به مسائل و مشکلات زندان ها و زندانیان گفت:در سال های ۸۹و۹۰ با کسب گزارش از مسئولان وقت زندان های استان پیرامون مشکلات، فراخوان خوبی در زمینه حضور خیرین ایجاد شده و بحمدالله با حضور خیرین اصفهانی، خوابگاهها،سالن ها و مجموعه های خوب فرهنگی و رفاهی در زندان مرکزی اصفهان احداث و راه اندازی شد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان عدم وجود فضای مناسب جهت ملاقات زندانیان را از موارد مهم و مورد دغدغه در زندان ها بیان کردو اظهار داشت:

در بازدید های مختلف از زندان همیشه تاکید بر ایجاد و احداث مجموعه ای رفاهی که امکانات خرید و فروشگاهی، ملاقات با آرامش و نشاط راپیگیر بوده ام که بحمدالله این مجموعه هم احداث و حقوق و کرامت زندانی و خانواده های آنان انجام شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در ادامه همچنین به فعالیت های فرهنگی و قرآنی در حال انجام و صورت گرفته و در زندانها اشاره کرد و از اشتغال بعنوان یک نیاز و ضرورت جهت رفع بیکاری و پیشگیری ازفساد نام برد.

آیت الله طباطبائی‌نژاد موضوع اشتغال را یکی از نکات کاربردی در زندان ها مطرح کرد و گفت: کار و توسعه اشتغال را در زندان ها کم نبینید و سعی کنید که حق و حقوق کامل زندانی پرداخت و حتی به خانواده های آنان هم پرداخت شود.

وی در پایان مشاغل موجود در زندان های استان را خوب توصیف و تصریح کرد:ایجاد و راه اندازی مدرسه حرفه و فن در زندانها لازم و ضروری است.

خاطر نشان می سازد در این دیدار محمود ضیائی فرد مدیر کل زندان های استان نیز به عملکرد برنامه تلویزیونی یک شهرضیافت اشاره کرد و گفت:

در ماه مبارک رمضان امسال مبلغ ۲۶میلیارد تومان توسط خیرین جمع آوری که منجر به آزادی ۱۶۹زندانی گردید.

وی ادامه داد: در این برنامه همچنین بیش از سه میلیارد تومان جهت کمک به خانواده ها جمع آوری شد که نسبت به سال گذشته در هر دو زمینه رشد قابل توجهی داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز