خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی در گفت‌وگو با ایلنا:

با وجود راه‌اندازی سازمان تعلیم و تربیت کودک، دیگر مجوز جدیدی برای تاسیس مهدکودک صادر نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۴۷۱

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش آموزش و پرورش در خصوص فرآیند راه‌اندازی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: این سازمان با همراهی معاونت سلامت وزارت آموزش و پرورش راه‌اندازی خواهد شد و تا تشکیل آن، سایر مهدهای کودک می‌توانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

«سعید صالح» مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره تعیین‌تکلیف مهدهای کودک بیان کرد: با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئولیت مدیریت مهدهای کودک به وزارت آموزش و پرورش منتقل شد. همچنین مقرر شد که سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در وزارت آموزش و پرورش تشکیل شود. 

وی درباره تصویب اساسنامه این سازمان در شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: اساسنامه این سازمان در شورای عالی انقلاب فرهنگی در اواخر سال گذشته تصویب و ابلاغ و در نهایت بنا بر این شد که فرآیندهای راه‌اندازی این سازمان در آموزش و پرورش انجام شود. تا زمانی که سازمان ملی تعلیم و تربیت تشکیل و راه‌اندازی می‌شود، مهدهای کودک مطابق با قوانین گذشته به فعالیت خود ادامه خواهند داد و مجوز جدیدی صادر نخواهد شد. 

مدیر کل مدارس و مراکز غیردولتی توضیح داد: کارگروه‌های مختلفی برای راه‌اندازی این سازمان تشکیل شده که یکی از این کارگروه‌ها، کارگروه انتقال است. این بخش زیر نظر سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی تشکیل شده که مسئولیت‌های سازمان بهزیستی را در ادامه فعالیت مهدهای کودک‌ به سازمان ملی تعلیم و تربیت منتقل می‌کند. 

صالح گفت: لازم به ذکر است که یک کمیته مشترک با حضور نمایندگان مهدهای کودک، نمایندگان سازمان بهزیستی و سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تشکیل شده که در آنجا در خصوص تداوم فعالیت مهدهای کودک و نظارت بر آن‌ها تصمیمات لازم گرفته می‌شود. 

وی با اشاره به اعتبار مجوزهای مهدهای کودک تا زمان راه اندازی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: یکی از مصوبات این کمیته این بود که مجوزهایی که توسط سازمان بهزیستی صادر شده تا راه اندازی سازمان ملی تعلیم و تربیت دارای اعتبار هستند و مجموعه می‌توانند کار خودشان را با همان سیستم قبلی ادامه دهند. 

صالح در ادامه تاکید کرد: در آموزش و پرورش چند کمیته برای تمهید مقدمات راه اندازی سازمان ملی تعلیم و تربیت تشکیل شده که همکاران آن حوزه با جدیت مشغول پیگیری امور هستند و هماهنگ کننده کمیته‌ها از طرف مقام عالی وزارت، معاونت تربیت بدنی و سلامت است و تا زمان تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت مسئولیت انتقال نیز بر عهده سازمان مدارس و مراکز غیردولتی خواهد بود. 

وی در پاسخ به این سوال که چرا تاکنون مربیان مهدهای کودک بیمه و حقوق مکفی نداشته‌اند و قوانین در این زمینه به چه صورتی است؟ گفت: تمام پرسنل مشغول به کار در پیش دبستانی‌ها و مهدهای کودک تابع ضوابط قانون کار هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز