خبرگزاری کار ایران

استقرار شرکت‌های دانش بنیان در ساختمان‌های مسکونی موجب تضییع حقوق سایر ساکنان می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۰۶۹

خزانه دار شورای شهر تهران گفت: استقرار شرکت‌ها و بنگاه‎هایی که اصطلاحا فعالیت دانش بنیان دارند در ساختمان‌های مسکونی باعث ایجاد هرج و مرج و تضییع حقوق ساکنان در کاربری های مسکونی می شود.

به گزارش ایلنا، سید حسن رسولی نائب رئیس شورای شهر تهران در جریان بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ایجاد لایه فعالیت های دانش بنیان و نوآورانه در شهر تهران گفت: شورای اسلامی شهر تهران که در وهله اول موظف است در دوگانه حقوق عمومی و خصوصی مدافع حقوق عمومی باشد با استفاده از چه جایگاه و مستندات قانونی بنا دارد که شهردار موظف کند با تدوین یک دستورالعمل نسبت به استقرار شرکت‌ها و بنگاه‎هایی که اصطلاحا فعالیت دانش بنیان دارند در کاربری‎های مسکونی اقدام کند؟

رسولی ادامه داد: فکر می کنم این عمل باعث هرج ‌ومرج می‌شود. ما به هر اولویتی که برسیم بدون توجه به حقوق خصوصی ساکنان خواهد بود. فرضا در یک ساختمان 20 واحدی که کاربری مسکونی دارد اجازه دهیم در یک طبقه سه واحد به شرکت دانش بنیان تبدیل شود. بعد شرکت دانش بنیان را هم تعریف کنیم. معنا و مفهوم این استقرار به فرض این که شورای شهر صالح به این قانونگذاری باشد که به نظر من نیست تضییع حقوق حصوصی ساکنان دیگر است. 

او ادامه داد: قانون نحوه استفاده از مجتمع های مسکونی و آپارتمان ها قانون مصوب مجلس است. اگر یک مجموعه ای مسکونی است حتی اگر قرار بر تغییر کاربری باشد باید همه ساکنان آن مجتمع رضایت دهند. با این نوع مصوبه گذاری ها باعث هرج و مرج و تضییع حقوق خصوصی ساکنانی که در کاربری مسکونی ساکن هستند، خواهیم شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز