خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

نگران افزایش موارد ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا در کشور هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۴۶۵۰

وزیر بهداشت از تولید اتوبوس آمبولانس در داخل کشور در شرایط تحریم خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سعید نمکی» وزیر بهداشت در پویش ره سلامت از مرکز اورژانس تهران، با اشاره به طرح سلامت نوروزی، بیان کرد: در این طرح همکاران ما آماده خدمت رسانی هستند و در این لحظه حدود ۶۰۰ هزار نفر از نیروهای بهداشت و درمان کشور در سراسر مملکت در خدمت رسانی هستند.

وی ادامه داد: ما بیش از ۸۲۲ هزار مورد مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی داشتیم و حدود ۱۹ هزار و ۶۰۶ مورد جراحی اورژانسی انجام شده، امسال خوشبختانه به دلیل آماده باش همکاران ما در تمام کشور چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی حدود ۵۶ هزار و ۴۰۰ جراحی غیر اورژانس برای افرادی که در انتظار عمل بودند انجام شده و خوشبختانه حدود ۴۸ بالگرد و ۱۵۷۰۰ آمبولانس در سراسر کشور در خدمت مردم هستند.

نمکی گفت: این سومین نوروزی است که همکاران من در کنار خانواده نیستند و همه در آماده باش هستند.

وی افزود: توانستیم علیرغم تحریم ها با تولید داخل اتوبوس آمبولانس‌های ایرانی بسازیم که به ناوگان اورژانس کشور اضافه کنیم و مژده دیگر این است که یکی از مشکلات در اورژانس کشور نبود تکنسین‌های اورژانس خانم بود که با تربیت نیروهای مورد نیاز این بخش هم اصافه شدند تا راحت‌تر به زنان خدمت رسانی کنند.

وی افزود: در حال حاضر همکاران بهداشت محیط در اکیپ‌های بسیار گسترده حدود ۲۳۲ هزار بازدید را انجام دادند و طرح شهید سلیمانی در سراسر کشور با همکاری عزیزان در سازمان بسیج برای جلوگیری از شعله‌ور شدن بیماری در سراسر کشور آماده به خدمت است. 

نمکی گفت: همکاران ما در اورژانس کشور و سراسر مملکت برای پذیرش بیماران غیر کرونای خودشان را آماده کردند و ما دو طرح برای سکته‌های قلبی و مغزی داریم که در این چند روز تعداد زیادی از همکاران به افرادی که سکته قلبی و مغزی داشتند خدمت‌رسانی کردند و نتوانستند از این عارضه جان سالم به در ببرند. 

وی افزود: خوشبختانه همه همکاران آماده خدمت هستند و امیدوارم سال جدید آری از مشکلاتی باشد که در سال گذشته داشتیم، بازهم همکاران ما نگران افزایش موارد ویروس جهش یافته کرونا هستند که در سراسر کشور پخش شده، من دیروز ۴۹ نمونه از یک استان کشور دریافت کردم که متاسفانه ۲۹ نمونه‌ی آن‌ها موارد جهش یافته بوده و اینکه آمار مرگ دو رقمی را بعد از یک ماه گسترش ویروس جهش یافته در کشور می‌بینید چیزی نیست جز تلاش بی‌وقفه همکاران ما در مهار کرونای کشور.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز