خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

فاصله جدی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری با استانداردهای بودجه‌نویسی/ در حال تصویب یکی از غیرفرهنگی‌ترین بودجه‌ها هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۱۵۲

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: بودجه ۱۴۰۰ با استانداردهای بودجه‌نویسی فاصله جدی دارد و شاهد افزایش سقف بودجه هستیم، در حالی که بودجه سال ۹۹ کمتر از ۷۰ درصد محقق شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد جواد حق‌شناس در جریان بررسی کلیات هزینه‌های بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران در مخالفت با کلیات آن گفت: بودجه ۱۴۰۰ با استانداردهای بودجه‌نویسی فاصله جدی دارد و شاهد افزایش سقف بودجه بوده‌ایم که افزایش ۴۰ درصدی نسبت به سال ۹۹ را نشان می‌دهد. در حالی که بودجه سال ۹۹ کمتر از ۷۰ درصد محقق شده است. 

او ادامه داد: این افزایش یک بودجه غیرواقعی و خودفریبی نسبت به اتفاقی است که در حال رخ دادن است و عملا داریم یک رویکرد نادرست و غیرمتعارف به بودجه را می‌پذیریم. 

حق‌شناس افزود: افزایش سهم درآمدهای ناپایدار و تطهیر شهرفروشی و افزایش تراکم که به معنی فروش دارایی‌های شهر است نیز در حال رخ دادن است. 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با انتقاد از کاهش بودجه فرهنگی و اجتماعی گفت: در بخش مصارف، کاهش شدید حوزه ماموریت فرهنگی و اجتماعی از ۸.۲ درصد به ۶.۲ درصد عملا وضعیت فاجعه‌آمیزی را نشان می‌دهد و در حال تصویب یکی از غیرفرهنگی‌ترین بودجه‌های ده سال گذشته هستیم در حالی که ادعا می‌کنیم رویکرد بودجه اجتماعی است. 

حق‌شناس در پایان گفت: خواهش می‌کنم به صدای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی که داد می‌زند رویکرد درستی نیست توجه کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز