خبرگزاری کار ایران

آخرین اخبار از زمین لرزه ۵.۶ ریشتری در سی سخت؛

بازگشایی محور سی سخت به سمیرم/ افزایش مصدومان حادثه / زلزله‌ تلفات انسانی نداشت/ اعزام محموله‌های امدادی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۰۴۹۸

بر اثر زمین لرزه ۵.۶ ریشتری در منطقه سی سخت در مرز بین دو استان اصفهان و کهگیلویه وبویراحمد تاکنون ۲۹ نفر مصدوم و ترک خوردگی ۴۷ منزل مسکونی گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ در مقیاس ریشتر مرز استانهای اصفهان و کهکیلویه و بویر احمد - حوالی سی سخت را در ساعت ۲۲:۰۵ لرزاند. این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین بود.

۲۲:۳۰

اعزام ۵ تیم ارزیاب به مناطق زلزله زده

مهدی ولیپور رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به وقوع زمین لرزه در مرز استان های کهگیلویه و بویراحمد و استان اصفهان گفت: زمین لرزه ای به بزرگی ٥.٦ در مقیاس ریشتر در منطقه سی سخت در مرز بین دو استان اصفهان و کهگیلویه وبویر احمد در ساعت ٢٢:٠٥ بوقوع پیوسته است.

وی ادامه داد: به تمام شهرستانهای استان اعلام آماده باش شده است و سه تیم ارزیاب از مرکز استان(کهگیلویه و بویراحمد) و دو تیم از شهرستان سمیرم استان اصفهان به مناطق تحت تاثیر اعزام شده اند.

۲۳:۲۸

مصدومیت ۱۴ نفر بر اثر ترس ناشی از زلزله در سمیرم و دنا/بارش سنگین برف و باران در مناطق زلزله زده

 

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره وقوع زلزله در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان گفت: زلزله‌ای به بزرگی ۵.۶ در مقیاس ریشتر شهرستان‌های سمیرم و دنا را در ساعت ۲۲:۰۵ تحت تاثیر قرار داده است. 

وی با بیان اینکه این زمین لرزه یک پس لرزه و یک پیش لرزه داشته است، ادامه داد: بر اثر ترس ناشی از وقوع این زمین لرزه ۱۴ نفر شامل ۴ نفر در سمیرم و ۱۰ نفر در دنا مصدوم شده اند. 

سخنگوی اورژانس کشور تصریح کرد: بر اساس اعلام مرکز هشدارسریع سازمان هواشناسی بارش سنگین برف و باران در مناطق تحت تاثیر زمین لرزه طی ۴۸ ساعت آینده ادامه خواهد داشت.

بازگشایی محور سی سخت به سمیرم/ افزایش مصدومان حادثه / زلزله‌ تلفات انسانی نداشت/ اعزام محموله‌های امدادی

۲۳:۳۵

آخرین جزییات زمین لرزه در دو استان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد

 

علی بختیاری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین جزییات زمین لرزه ۵.۶ ریشتری در مرز دو استان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد گفت: گروه‌های ارزیاب و امدادی به منطق اعزام شده اند. 

وی ادامه داد: به استان‌های همجوار حالت آماده باش اعلام شده است. 

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: در برخی از مناطق با قطع شبکه‌های برق، آب، تلفن و گاز گزارش شده است. 

بختیاری با اشاره به تشکیل ستاد مدیریت بحران استان تصریح کرد: تاکنون گزارشی از تلفات احتمالی دریافت نشده است.

۲۳:۴۰

دستور وزیر بهداشت درباره زلزله سی‌سخت

 

در پی گزارش مقدماتی وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ در مقیاس ریشتر در منطقه مرزی استان‌های اصفهان و کهگیلویه و بویر احمد - حوالی سی سخت، وزیر بهداشت به سازمان اورژانس کشور، دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های مربوطه و سازمان غذا و دارو، دستور آماده باش داد.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، وزیر بهداشت بررسی عاجل ابعاد واقعه و تامین نیازهای احتمالی امدادی، بهداشتی و درمانی مناطق آسیب دیده را ابلاغ کرد.

بازگشایی محور سی سخت به سمیرم/ افزایش مصدومان حادثه / زلزله‌ تلفات انسانی نداشت/ اعزام محموله‌های امدادی

۲۳:۵۰

افزایش مصدومان زمین لرزه/ ترک خوردگی ۴۷ واحد مسکونی در بخش پادنا

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین جزییات زمین لرزه در دو استان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۲۹نفر شامل ۴ مصدوم در سمیرم و ۲۵مصدوم در دنا دچار مصدومیت شده اند. 

وی ادامه داد: همچنین بر اثر زمین لرزه به مرکز بهداشت شهر سی سخت آسیب وارد شده است. 

سخنگوی اورژانس کشور خاطرنشان کرد: ترک خوردگی جزیی دیوار منازل ۴۷ واحد مسکونی در بخش پادنا شهرستان سمیرم نیز گزارش شده است.

بازگشایی محور سی سخت به سمیرم/ افزایش مصدومان حادثه / زلزله‌ تلفات انسانی نداشت/ اعزام محموله‌های امدادی

۰۰:۰۵

بادستور رئیس جمعیت هلال احمر۴ استان به حالت آماده باش درآمدند

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، در پی زلزله ۵.۶ ریشتری شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا و یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: دستورات لازم به ۴ استان کهگیلویه و بویراحمد-چهارمحال و بختیاری، اصفهان و فارس داده شد؛ در حال حاضر علاوه بر اعزام تیم‌های ارزیابی و امدادی به کانون زلزله، هر ۴ استان در حالت آماده باش کامل به سر میبرند، همچنین چادر و اقلام امدادی آماده شده و به مناطق زلزله‌زده ارسال خواهد شد.

همتی در در خصوص میزان خسارت احتمالی گفت:تاکنون خسارت جانی از زلزله ۵.۶ ریشتری سی‌سخت گزارش نشده است اما آب و برق منطقه قطع شده است و تیم‌های ارزیاب اعزام شدند.

گفتنی است این زمین لرزه که در ۱۰ کیلومتری شهر سی سخت، ۱۹ کیلومتری کمه اصفهان و ۲۴ کیلومتری شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داد و این شهر را نیز لرزاند.

۰۰:۴۰
زلزله‌ی سی‌سخت تلفات انسانی نداشت/ اعزام محموله‌های امدادی به کانون زلزله

کریم همتی، رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: براساس گزارش‌های دریافتی از مسئولین خانه های هلال در شهرستان دنا، شهر سی سخت و روستاه‌های اطراف تا این لحظه گزارشی مبنی بر وجود تلفات انسانی اعلام نشده است.

وی ادامه داد: بیشتر مصدومین سرپایی درمان و چندین نفر هم برای ادامه درمان به بیمارستان یاسوج اعزام شدند.

رییس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: محموله های امدادی از جمله چادر درحال ارسال به شهر سی سخت هستند.

۰۰:۴۸

بازگشایی محور سی سخت به سمیرم/ افزایش مصدومان حادثه

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: براثر ترس و فرار ناشی از زمین لرزه در منطقه سی سخت تاکنو ۳۶ نفر شامل ۴ نفر در سمیرم و ۳۲ نفر در دنا دچار مصدومیت شده اند. 

وی با بیان اینکه به مرکز بهداشت شهر سی سخت نیز آسیب رسیده است، ادامه داد: ترک خوردگی جزیی دیوار منازل ۴۷ واحد مسکونی در بخش پادنا شهرستان سمیرم گزارش شده است. 

سخنگوی اورژانس کشور خاطرنشان کرد: برق شهرستان دنا وصل شده و همچنین محور سی سخت - سمیرم توسط راهداری بازگشایی شده است.

۰۰:۵۰

آمادگی هلال احمر برای ارسال ١٠٠٠ چادر به منطقه وقوع زمین لرزه

 

مهدی ولیپور رییس سازمان امداد و نجات در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین جزییات زمین لرزه گفت: در ساعت:٢٢:٠٥ زمین لرزه‌ای با قدرت ۵.۶ ریشتر مرز بین استان کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان حوالی سی سخت را لرزاند.

وی ادامه داد: در پی وقوع این زمین لرزه به استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و خوزستان اعلام آماده باش شد و همچنین ۱۴ تیم ارزیاب و امدادی، ۸ تیم از کهگیلویه و بویراحمد ۶ تیم از اصفهان به محل اعزام شدند.

رییس سازمان امداد ونجات خاطرنشان کرد: وضعیت جوی منطقه دارای بارندگی است. همچنین ۲۵ نفر مصدوم به صورت سرپایی و ۴ نفر به بیمارستان منتقل شدند.

وی از تخریب برخی از منازل و ابنیه در شهر سی سخت و روستاهای اطراف خبر داد و گفت: آمادگی ارسال ۱۰۰۰ دستگاه چادرهای مسافرتی از استان‌های اصفهان، فارس، خوزستان و چهارمحال و بختیاری به محل وقوع زمین لرزه را داریم.

۰۱:۳۱

افزایش مصدومان به ۴۳ نفر

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: ۴۳ نفر شامل ۴ نفر در سمیرم: و ۳۹ نفر در دنا مصدوم شده اند. 

وی ادامه داد: پایان ارزیابی در مناطق تحت تاثیر استان اصفهان - کلیه مراکز درمانی، بهداشتی و اورژانس در شهرستان سمیرم و شهرستان‌های معین در آماده باش کامل به سر می‌برند. 

سخنگوی اورژانس کشور خاطرنشان کرد: برپایی یک اردوگاه با ظرفیت ۳۰ دستگاه چادر در محل شهرداری سی سخت - اعزام تیم‌های بهداشتی جهت بازدید و نظارت محل برپایی ارودگاه از دیگر اقدامات انجام شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز