خبرگزاری کار ایران

درخواست کسبه پلاسکو برای ایجاد راه ارتباطی بین ساختمان جنوبی و شمالی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۴۶۶

رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران گفت: کسبه پلاسکو درخواست دارند که تا افتتاح ساختمان جنوبی، از طبقه همفک ارتباطی بین ساختمان جنوبی با شمالی برقرار شود که این مساله با مخالفت هایی از سوی مجری پروژه به لحاظ تامین امنیت و ایمنی مطرح است که نیازمند بررسی جدی تر موضوع است.

به گزارش ایلنا، افشین حبیب زاده پیش از ظهر امروز و پس از بازدید از بخش های مختلف ساختمان پلاسکوی شمالی در جمع خبرنگاران گفت: اولین بازدید از این مکان در سال ۱۳۹۶ و پس از استقرار اعضای شورای پنجم بود. در آن زمان پس از آتش سوزی ساختمان جنوبی پلاسکو و تخریب آن، آسیب هایی نیز به ساختمان شمالی پلاسکو وارد شده بود. بر همین اساس اختلاف نظراتی بین بنیاد مستضعفان و کسبه برای تخریب کامل این ساختمان و ساخت ساختمان جدید وجود داشت.

رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ورود شورای پنجم برای رفع مشکلات کسبه این ساختمان اظها کرد: کسبه با تخریب کامل و نوسازی ساختمان مخالف بوده و می گفتند نیازی به تخریب کامل و نوسازی ندارد. از این رو کارشناسانی  از سازمان نظام مهندسی از ساختمان شمالی بازدید و در گزارش خود اعلام کردند آسیب هایی که به ساختمان وارد شده در حدی نیست که به طور کامل تخریب شود.

وی با بیان اینکه گزارش سازمان نظام مهندسی در شورای شهر مورد بررسی و موافقت خود را با بازسازی این مجموعه بدون تخریب کامل را اعلام کردیم که این امر مورد موافقت بنیاد مستضعفان نیز قرار گرفت، افزود: کسبه این ساختمان به همت و با منابع مالی خود گام های اولیه را برداشته و طرح های لازم را در حوزه معماری، عمران، مکانیک، برق تهیه کردند. پس از آن با انتخاب مشاور ، نقشه ها را به تایید و تصویب مراجع ذی صلاح رساندند و اقدامات بازسازی ساختمان را شروع کردند.

حبیب زاده با بیان اینکه ساختمان شمالی پلاسکو تا مرحله سفت کاری تخریب شده و پس از آن شروع به بازسازی شده است، ادامه داد: تاسیسات برقی و مکانیکی این ساختمان از نو ساخته شد و بخش هایی از سازه به طور کمال تقویت شده است. حتی دیوارهای برشی در چند بخش پیش بینی و اجرا شده است.

نائب رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران از بهره برداری و افتتاح رسمی ساختمان شمالی پلاسکو طی روزهای آتی خبر داد و گفت: اکنون بخش هایی از این ساختمان در حال بهره برداری قرار گرفته است. کسبه این ساختمان به دنبال این هستند که بتوانند از فرصت دوماهه پایان سال برای فروش شب عید بهره مند شوند.

وی گفت: درخواست کسبه این است که در این مدت و تا افتتاح ساختمان جنوبی، از طبقه همفک ارتباطی بین ساختمان جنوبی با شمالی برقرار شود که این مساله با مخالفت هایی از سوی مجری پروژه به لحاظ تامین امنیت و ایمنی مطرح است که نیازمند بررسی جدی تر موضوع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز