خبرگزاری کار ایران

بررسی آسیب‌ها و حواشی ناشی از کرونا در شورای اجتماعی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۷۳۶

وزیر کشور گفت: توجه به مسایل اجتماعی ناشی از کرونا امری است که همه ابعاد زندگی را تحت تاثیر قرار داده که بی‌توجهی به آن می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، در حاشیه صد و سی و ششمین جلسه شورای اجتماعی کشور که ظهر امروز یکشنبه ۵ بهمن ماه با موضوع آسیب‌های اجتماعی کرونا  برگزار شد، اظهار داشت:جلسه شورای اجتماعی امروز دو دستور کار داشت، یکی بحث ارزیابی فعالیت‌ها و کارهای اقدام شده در حاشیه شهرها بود و دیگر دستور نیز در حوزه اولویت پنج گانه بود که مقام معظم رهبری تعیین کرده بودند، خوشبختانه روند گزارش‌های ارائه شده مثبت بود.

وزیر کشور افزود: قرار شد با آرایش و سازمان دهی کار بتوانیم فعالیت‌های جدید و مهمی را در حاشیه‌های به وجود آمده به عمل بیاوریم. در نهایت جمع بندی این موضوعات در جلسات بعد ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: موضوع بعدی که در این جلسه مطرح شد، بحث آثار اجتماعی بیماری کروناست‌. کرونا آثار اجتماعی مثبت، منفی، کوتاه مدت و میان مدتی  خواهد داشت که بی توجهی به این آثار می‌تواند ابعاد روانی و اجتماعی روی مردم داشته باشد‌.

رحمانی فضلی افزود: در جلساتی که از قبل داشتیم کارگروهی روی این موضوعات کار کرده بودند. عزیزان ما در دانشگاه‌های کشور بحث‌هایی نظری مطرح کرده بودند و امروز دستگاه‌های اجرایی دریافت‌های خودشان را گزارش دادند که گزارش‌های آنها کاملا میدانی، عملیاتی و واقع‌بینانه بود.

رحمانی فضلی گفت: مقرر شد بقیه دستگاه‌ها هم گزارش خود را ارایه دهند و ما اینها را در قالب کارگروه‌ها ارایه دهیم و جمع بندی نهایی با رویکرد بازدارندگی آثار منفی بیماری کرونا و پرداخت به جنبه‌های مثبت و هم درمان برخی از آسیب‌های اجتماعی را داشته باشیم‌.

وزیر کشور عنوان کرد: راهکارها و تصمیم گیری‌ها برای سه سطح ارایه می‌شود. یک سطح همین شورای اجتماعی کشور است، یک سطح دیگر  ستاد ملی مقابله به کرونا  و سطح دیگر سطحی که به شکل دراز مدت است حتما به شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد رفت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: توجه به مسایل اجتماعی ناشی از کرونا امری است که همه ابعاد زندگی را تحت تاثیر قرار داده که بی‌توجهی به آن می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز