خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد افزایش تعداد نمایندگان مردم در شورای شهر تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۰۲۱۵

عضو شورای شهر تهران گفت: باید بتوانیم تعداد نمایندگان مردم در شورا را به بالای ۱۰۰ نفر برسانیم تا بخشی از مشکلات مردم را بتواند پیگیری کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد جواد حق‌شناس در جریان دویست و شصت و دومین جلسه شورای شهر تهران در تذکری گفت: از رویکرد اخیر مجلس شورای اسلامی در اصلاح قانون شوراها تشکر می‌کنم. 

او ادامه داد: بر لزوم تغییر در اصل ماده ششم و لزوم تجدید نظر در تعداد اعضای شورای شهر تهران تاکید جدی دارم. در یک اقدام غیر کارشناسی توسط مجلس نهم متاسفانه تعداد اعضای شورای شهر تهران از ۳۱ نفر به ۲۱ نفر کاهش یافت. 

حق‌شناس اضافه کرد: این اقدام باری بسیار سنگین را بر دوش نمایندگان منتخب گذاشت به رغم آنکه تهران بزرگ‌تر و پرجمعیت‌تر شد و مسائل و مشکلات ان بیشتر شد. انتظار می‌رود این تعداد استانداردسازی شود و مجلس با نگاه به پارلمان‌های محل شهرهای هم تراز تهران از جمله استانبول، پاریس، برلین و لندن داشته باشند و نسبت جمعیت، وسعت و فراوانی برای تعداد نماینده‌ها مورد توجه قرار بگیرد. 

عضو شورای شهر تهران گفت: پیشنهاد ۵۵ نفر نماینده گام ارزشمندی است اما اگر دقت بیشتری بشود، باید بتوانیم این تعداد را به بالای ۱۰۰ نفر برسانیم تا بخشی از مشکلات مردم را بتواند پیگیری کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز