خبرگزاری کار ایران

عسگری:

تعیین تکلیف وضعیت پروانه بهره‌برداری معادن شن و ماسه شهرستان قدس

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۲۹۱

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به اهمیت شهرک صنعتی ملارد از تسریع در روند تخصیص آب به این شهرک صنعتی خبر داد.

 به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، حشمت الله عسگری در جلسه ستاد تسهیل و موانع تولید با محوریت بررسی وضعیت معادن شهرستان قدس اظهار داشت: ساماندهی وضعیت معادن شهرستان قدس و اصلاح پروانه بهره برداری آن ضرورت دارد که در این زمینه مشکل فعالیت این معادن در حریم شهر وجود داشت.

وی ادامه داد: هر چند پیش از این در جلسه شورای تامین شهرستان این معادن در حریم شهر بودند اما طبق مصوبه معاونت عمرانی، این موضوع خارج از شمول وظایف شورای تامین بوده و بر اساس بررسی های معاونت عمرانی این معادن در حریم شهر قرار ندارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در مورد مساعدت در زمینه وضعیت سند معادن عنوان کرد: طرح اصلاح قانون ممنوعیت استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری استان به مراحل خوبی رسیده که امید است با تصویب آن چنین مشکلاتی به صورت ریشه ای رفع شود.

عسگری سپس در مورد وضعیت برداشت از معادن گفت: وضعیت برداشت از معادن منوط به اصلاح ضوابط استقرار معادن است، منتها تا تحقق این مهم مقرر شد با ظرفیت واقعی فعالیت داشته باشند، همچنین با ایجاد شعبه بانک صنعت و معدن به سبب فعالیت ۲ هزار واحد صنعتی و ۷۰ واحد معدنی در شهرستان قدس موافقت شد‌.

وی همچنین بیان کرد: در زمینه مشکلات بانکی یکی از معادن به جهت اختلاف نظر در مورد دریافت نرخ سود مقرر شد این موضوع در جلسه هیئت خبرگان بانکی طرح و نتیجه گیری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران سپس در مورد مخالفت محیط زیست با استمرار فعالیت واحد بازیافت نخاله های ساختمانی خاطرنشان کرد: پیش از این، واحد بازیافت نخاله های ساختمانی ایجاد شده که طبق نظر محیط زیست در منطقه حفاظت شده قرار دارد که مقرر شد مساعدت لازم جهت ادامه فعالیت این واحد صورت گیرد.

عسگری با اشاره به اهمیت شهرک صنعتی ملارد تاکید کرد: با همکاری آب منطقه ای تخصیص آب به شهرک صنعتی ملارد تسریع می شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز