خبرگزاری کار ایران

کاهش ۱۳.۷ درصدی جانباختگان در تصادفات جاده‌ای/ جریمه ۷۵ میلیون خودرو از ابتدای سال

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۸۷۰

رییس پلیس راهور ناجا از کاهش ۱۳.۷ درصدی جان‌باختگان در تصادفات جاده‌ای خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار سید کمال هادیانفر؛ رییس پلیس راهور ناجا در نشست خبری خود با اشاره به اقدامات این پلیس گفت: بجز طرح زمستانی که در حال انجام است اعمال محدودیت در شهرهای نارنجی و ترددهای شبانه در ایام کرونا بر عهده پلیس راهور است. همچنین ارائه خدمات در صدور گواهینامه، شماره‌گذاری اجراییات و ترخیص خودرو برعهده پلیس راهور است.

وی با بیان اینکه پلیس راهور ناجا در کنار ۱۸ دستگاه دیگر در کاهش سوانح و حوادث ترافیکی نقش دارد، ادامه داد: براساس آمارها آنچه که قابل توجه است بعد از دو سال افزایش تصادفات در سال ۹۶ و ۹۷، خوشبختانه توفیق داشتیم ۱.۴ تصادفات را در سال ۹۸ کاهش دهیم. امسال نیز براساس آمارهایی که پزشکی قانونی ارائه کرده است با تاثیر ۳۵ تا ۴۵ درصدی متوسط کاهش ترددها ناشی از کرونا با کاهش آمار تصادفات نیز مواجه بوده‌ایم.

رییس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: براساس آمار پزشکی قانونی در ۸ ماهه سال جاری ۱۳.۷ کاهش در حوزه جان باختگان در تصادفات جاده‌ای داشتیم و ۱۷۲۰ نفر در تصادفات کاهش جان‌باختگان داشتیم. این کاهش بسیار اثربخش بوده است چراکه ما در برنامه‌هایمان شاخص ۱۲ درصد کاهش را اعلام کرده بودیم که براساس این آمار این شاخص اتفاق افتاده و تاثیر گذار نیز بوده است.

سردار هادیانفر تصریح کرد: بیشترین کاهش یعنی کاهش ۱۷.۱ درصد در جاده‌های کشور اتفاق افتاده و ۲.۹ درصد در درون شهرها بوده است. علیرغم اینکه ترددهای بین شهری کاهش پیدا کرده است اما ترددهای بین شهری به مراتب در ایام کرونا افزایش داشته است. همچنین براساس گزارش‌های مرکز فرماندهی کنترل ناجا در ۹ ماهه بالغ بر ۱۹.۴ درصد کاهش را داشتیم یعنی ۲۶۶۶ نفر کاهش جان باختگان نسبت به قبل داشته‌ایم البته منتظر آمار پزشکی قانونی در این زمینه هستیم. همچنین در آمار مصدومان ناشی از تصادفات ۷۲۸۲۷ نفر کاهش داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در حوزه تصادفات و ترافیک آنچه که باید تاکید کنیم این است که در طرح زمستانی هستیم ۱۱۰ گردنه برفگیر داریم در این روزهای زمستانی شرایط در شمال، غرب، مرکز، شرق و جنوب کشور با بارش برف کولاک و باران در محورهای مواصلاتی مواجه هستیم و شرایط لغزندگی معابر وجود دارد که باید رانندگان توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: ۹ دستگاه در طرح‌های ترافیکی مسئولیت مستقیم دارند و بیش از ۴۰ هزار نفر در این حوزه ترافیک و اجرای طرح زمستانی نقش جدی و مستقیم دارند و به صورت شبانه‌روزی در گردنه‌های برفگیر مستقر هستند. از همین رو تاکید می‌کنیم از سفرهای غیرضروری در ایام کرونا به ویژه در زمستان در محورهای برفگیر پرهیز کنیم و ابلاغ کردیم براساس گزارشات هواشناسی در هر گردنه‌ای دارای برف و بوران هستیم از همان لحظه نسبت به انسداد مسیر اقدام کنند.

هادیانفر گفت: امسال بیش از ۶۷۰ هزار خودرو نو شماره شدند؛ همچنین در حوزه نقل و انتقال دو میلیون ۹۳۲ هزار دستگاه خودرو در ۹ ماهه امسال انجام شده که رشد سه درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه ۲۳ میلیون خودرو در کشور وجود دارد که بخشی از آن‌ها در سن فرسودگی هستند، گفت: سال گذشته بیش از یازده هزار خودرو و امسال ۹ هزار خودرو اسقاط شدند که این آمار مورد قبول نیست.

سردار هادیانفر با اشاره به راه‌اندازی سیستم نوبت دهی برای تعویض پلاک گفت: از زمان راه‌اندازی تا کنون یک میلیون ۲۰۰ هزار نوبت در اختیار در مردم قرار گرفت.

وی در خصوص صدور گواهینامه جدید گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۸۱ هزار و ۲۷۴ صدور جدید گواهینامه داشتیم؛ مسن‌ترین فردی که گواهینامه موتور سیکلت گرفته است ۷۴ سال سن داشته است.

وی گفت: در ۲۱۱ شهر به دلیل کرونا آموزش‌های تئوری در آموزشگاه‌ها برگزار نمی‌شود و مهارت‌های عملی با پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود؛ برنامه‌ای برای آموزش انلاین در بخشی از آموزشگاه‌های در حال آزمایش است که پس از تکمیل در اختیار تمامی آموزشگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه هشت هزار و ۷۸۴ هزار راننده در مرز نمره منفی قرار دارند، گفت: این رانندگان باید شش ماه نباید تخلف کنند تا این نمرات منفی پاک شود.

هادیانفر با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۷۵ میلیون اعمال جریمه ثبت شده است، گفت: ۶۰ درصد اعمال جریمه‌ها به صورت سیستمی است و کسانی که جریمه می‌شوند پیامک دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تاکید شده هیچ خودرویی به دلیل جریمه یک میلیون توقیف نشوند، گفت: به دنیال این هستیم که یک میلیون تومان به سه میلیون تومان افزایش پیدا کند.

وی افزود: در سال گذشته بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان برای اعمال جریمه به حساب خزانه واریز شده است.

وی با بیان اینکه دومیلیون ۱۷۵ هزار تذکر لسانی داده شده است، گفت: محورهای شمالی بیش از ۷۵ درصد کاهش داشته است و شهرهای زیارتی کاهش ۶۵ درصدی داشته است؛ به طور متوسط ۳۰ درصد کاهش تردد در کل کشور داشتیم.

سردار هادیانفر با اشاره به اینکه یک میلیون ۳۰۵ هزارو ۶۷۴ خودرو اعمال جریمه شدند، گفت: این مقدار جریمه برای ۹۰۰ هزار خودرو انجام شده است؛  ۶۰ درصد جریمه‌ها توسط همکارانم و ۴۰ درصد توسط دوربین‌ها ثبت جریمه شده است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت هر وسیله در حوزه کرونا فقط یک بار جربمه می‌شود؛ جریمه‌های کرونایی پس از چندین مرحله تاکید یا اصلاح می‌شود.

وی گفت: بیش از ۱۰ هزار نیروی پلیس در هزار و ۹۵۸ نقطه در سراسر کشور حوزه کرونا مستقر هستند؛ همچنین دو هزار گشت پلیس در این حوزه فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی موتور سیکلت به دلایل قانونی توقیف شدند، گفت: با تدابیر صورت گرفته تا کنون ۹۷ هزار دستگاه موتور سیکلت ترخیص شدند.

۶۵ درصد از فوتی‌ها در موتور سیکلت سوران به دلیل ضربه مغزی است، گفت: از تمامی راکبان موتور سوران درخواست دارم از کلاه ایمنی استفاده کنند؛ در شهرهای شمالی ۸۵ درصد از فوتی‌ها متور سیکلت سوران و عابرین پیاده هستند.

ادامه دارد...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز