خبرگزاری کار ایران

بیمارستان‌های تهران نیازمند مقاوم سازی در برابر زلزله هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۰۲۱

استاندار تهران گفت: بیمارستان‌های تهران نیازمند مقاوم سازی در برابر زلزله هستند.

استاندار تهران با اشاره به هفته پژوهش بر حل مشکلات استان تهران از طریق راه حل های علمی و تخصصی از سوی پژوهشگران تاکید کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه مربوط به هفته پژوهش و توانمندسازی حوزه پژوهش و فناوری استان تهران با گرامیداشت هفته پژوهش با رویکرد زلزله اظهار داشت: امروز بسیاری از شکاف ها در زمینه های مختلف اعم از مدیریت، علوم مهندسی، دانش پزشکی و غیره به واسطه اقدامات پژوهش محور تبدیل به تولید علم می شود و مشکلات را برطرف می‌کند.
 
وی ادامه داد: امسال ویروس کرونا شرایطی فراهم کرد که تیم های تحقیقاتی به فکر تولید دارو و واکسن باشند تا شرایطی در راستای حفظ سلامت ایجاد شود که در کشور ما نیز پژوهشگران اقدامات ارزشمندی انجام دادند و امید است در اوایل سال آینده واکسن ایرانی در اختیار شهروندان قرار گیرد.
 
استاندار تهران بیان کرد: در استان تهران موضوعاتی از جمله استفاده مجدد از پساب و روان آبها، جلوگیری از فرونشست زمین و زلزله اهمیت زیادی دارد، اگر امروز در ژاپن با زلزله‌ ۹ ریشتری مردم از ایمنی برخوردار هستند به واسطه علم، تخصص و فناوری و ایمن سازی بناها و فضاهاست.
 
محسنی بندپی سپس گفت: خوشبختانه از نیروی انسانی ماهر به ویژه در علوم مهندسی برخوردار هستیم که اگر از این ظرفیت درست استفاده کنیم می‌توانیم در برابر بحران‌های مختلف ایمن شویم.

استاندار تهران با بیان اینکه استفاده مجدد از روان آب ها و پساب ها ،پدیده فرو نشست زمین و زلزله سه چالش اصلی فرار روی استان تهران هستند، گفت: در مقطعی از پژوهش غافل بودیم در حالیکه کشورهای توسعه یافته آسیا نظیر ژاپن با پژوهش محوری در خصوص زلزله به درستی زلزله را مدیریت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در استان تهران چند گسل فعال وجود دارد که نگرانی‌هایی برای مردم به وجود می‌آورد، تصریح کرد: اینجاست که نقش مقوله پژوهش و آموزش شهروندان بیش از پیش برجسته می‌شود. فراهم کردن پناهگاه‌ها در استان تهران باید جدی گرفته شود و همچنین بهره‌گیری از تجهیزات و فناوری‌های به روز در زمان وقوع زلزله نیز الزامی است البته در این خصوص هم تهران محروم دارد.

محسنی‌بندپی با اشاره به وضعیت بیمارستان‌های استان تهران تصریح کرد: بیمارستان‌هایی که باید در زمان زلزله در تهران خدمت ارائه کنند عمدتا  یا فرسوده هستند یا در خط گسل زلزله قرار گرفته‌اند. راهبرد ما پایدار سازی بناها  و نظارت دقیق از سوی فرمانداران و شهرداران استان تهران بر نحوه ساخت بناها است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز