خبرگزاری کار ایران

پیام استاندار تهران به مناسبت روز دانشجو

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۲۴۶

استاندار تهران در پیامی با اشاره به نقش مهم دانشجویان در عرصه های مختلف توسعه و تعالی ایران اسلامی، 16 آذر روز دانشجو را تبریک گفت.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو پیام تبریکی صادر کرد، متن پیام به این شرح است:

آن هنگام که رسالت پیامبر رحمت با «اقْرَأْ بِاسْمِ»آغاز شد خداوند، بشریت را به خواندن و تفحص در هستی فراخواند تا فرشیان "ز گهواره تا گور دانش بجوی" را معنا بخشند و این گونه بود که آدمی به جایگاه اشرف مخلوقات تقرب یافت و چه زیبا دانشجویان تفسیرگر این سیر وحیانی شدند.

شهیدان راه آزادی و استقلال طلبی از جمله شهید مهدی شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ‌نیا این ندا را در نظام پوسیده و استبدادی پهلوی فریاد زدند و خون گرمشان در رگ‌های فسرده جامعه جاری و ساری شد؛ تا اندیشه و تفکر پویای دانشجویان این مرز و بوم ترس و وحشت بر شالوده پوسیده دشمنان بیندازد و توطئه های مختلف و طرح های متفاوت آنها برای به چالش کشیدن هویت جوانان و دانشجویان محکوم و محتوم به شکست باشد.

دانشجویان در شرایط حساسی فشارهای اقتصادی، تحریم ها و توطئه های مختلف دشمنان به عنوان چشم بیدار جامعه و از سوی دیگر در شرایط مقابله با شیوع کرونا هر چند از حضور فیزیکی در محیط دانشگاه محروم شده اند اما ضمن حفظ سنگر علم و دانش به عنوان سفیران آگاهی بخشی در جامعه نقش موثری در عرصه ها و صحنه های مختلف توسعه و تعالی ایران اسلامی دارند.

اینجانب ضمن گرامیداشت حماسه ۱۶ آذر و یاد و خاطره شهدای عزیز دانشجو، این روز را به تمامی دانشگاهیان و دانشجویان تبریک عرض نموده و امیدوارم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال "جهش تولید" نامگذاری شده بتوانیم در سایه همدلی و تعامل با حفظ فضای توام با نشاط و پویایی، تکثر و تضارب آرا مقتدرانه در مسیر تحقق گام دوم انقلاب و توسعه و پیشرفت ایران اسلامی گام برداریم.

انوشیروان محسنی بندپی

استاندار تهران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز