خبرگزاری کار ایران

برگزاری وبینار بین‌المللی «تعاملات علمی ایران و ایتالیا» همزمان با هفته پژوهش و فناوری

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۸۱۷

عبدالساده نیسی، مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برگزاری وبینار بین‌المللی «تعاملات علمی ایران و ایتالیا»، همزمان با هفته ملی پژوهش و فناوری خبر داد.

به گزارش ایلنا، عبدالساده نیسی، مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام این خبر گفت: این وبینار بین‌المللی «با تاکید بر انتقال علم و فناوری بین دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و پژوهشگاه‌های ایران و ایتالیا» روز پنج‌شنبه ۲۷ آذرماه از ساعت ۱۴ تا ۱۶:۳۰ به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

رئیس کارگروه ملی همکاری پژوهش و فناوری با کشور ایتالیا ادامه داد: این پنل به طور مشترک توسط کارگروه همکاری‌های علمی ایران و ایتالیا مستقر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (Italy’s SPICI srl – Company for Innovation, Cooperation and Internationalization) و مرکز رشد دانشگاه ناپل که یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های دولتی ایتالیا به شمار می‌رود، برنامه‌ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این رویداد اهدافی چون «ارتقای سطح همکاری علم و فناوری بین دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری ایران و ایتالیا»، «معرفی هفته پژوهش و فناوری ایران»، «معرفی دستاوردهای جدید پژوهش و فناوری ایرانی»، «دیپلماسی علمی برای گسترش تعاملات پژوهش، فناوری و نوآوری دو کشور» و «بررسی اکوسیستم علم و فناوری با تمرکز بر پتانسیل‌های همکاری‌های ایران و ایتالیا» را دنبال می‌کند.

نیسی ارائه سخنرانی دکتر سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و سفرای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ایتالیا را از برنامه‌های این وبینار نام برد و یادآور شد: علاوه بر آن در این وبینار تور مجازی با هدف معرفی اجمالی بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار جمهوری اسلامی ایران ارائه خواهد شد؛ ضمن آنکه ارائه تور مجازی در نمایشگاه برای معرفی فناوری عرضه شده در «نمایشگاه پژوهش و فناوری» نیز برنامه‌ریزی شده است.

وی مخاطبان این رویداد تبادل فناوری را اعضای کارگروه همکاری‌های علمی ایران و ایتالیا و برخی از اعضای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان ایتالیایی و ایرانی دانست.

مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم، اضافه کرد: در پایان این وبینار درباره توافقات و اقدامات آینده دو طرف برای ارتقای علم و فناوری جمع‌بندی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز