خبرگزاری کار ایران

امدادرسانی به ۸۵۶۷ نفر در حوادث جوی ۶روز گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۸۰۷

​رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گزارش خدمات امداد و نجات در سوانح جوی ۶ روز گذشته را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، مهدی ولی‌پور با اشاره به گزارش خدمات امداد و نجات در سوانح جوی از ۱۶ لغایت ۲۱ آذرماه، گفت: ۱۹ استان آذربایجان شرقی، اصفهان، بوشهر، تهران، خراسان جنوبی، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، گلستان، هرمزگان، گیلان، مازندران، مرکزی، همدان و یزد متاثر از حوادث جوی نظیر سیل و آب گرفتگی و برف و کولاک بوده است. 

وی به امدادرسانی به ۸ هزار و ۵۶۷نفر اشاره کرد و افزود: امدادگران و نجاتگران هلال احمر در ۱۰۹شهر، روستا، مناطق عشایرنشین و ۳۰ محور کوهستانی به هموطنان امدادرسانی کردند که از این تعداد ۸ هزار و ۳۰۱نفر در سیل و آبگرفتگی و ۲۶۶نفر در برف و کولاک از خدمات امداد و نجات بهره‌مند شده اند. 

رئیس سازمان امداد و نجات درباره ارائه خدمات اسکان اضطراری به هموطنان گفت: ۷۶۲نفر از خدمات اسکان اضطراری بهره‌مند شدند و ۱۹نفر در عملیات‌های امداد و نجات به مناطق امن انتقال داده شدند. 

وی با اشاره به جان باختن ۹نفر در حوادث و سوانح جوی در کشور، اظهارداشت: متاسفانه ۶نفر در هرمزگان، ۲نفر در بوشهر و یک نفر در گیلان جان خود را از دست دادند. 

ولی‌پور با تاکید بر تخلیه آب از ۱۲۵واحد مسکونی در استانهای متاثر از حوادث جوی، بیان کرد: ۳۱دستگاه خودرو از آب و گل و لای و ۳۶ دستگاه خودرو از برف رهاسازی شدند. 

وی تاکید کرد: ۸۲۴امدادگر و نجاتگر در قالب ۲۱۲ تیم به هموطنان امدادرسانی کردند و در مجموع ۱۹۶دستگاه چادر، ۲هزار و ۸۴۷تخته پتو، یک هزار و ۳۴۴ تخته موکت، ۴هزار و ۸۸۸کیلوگرم نایلون، یک هزار و ۲۳۸بسته غذایی و مقدار زیادی روغن، برنج، حبوبات و قندو شکر میان متاثران توزیع شد و امدادرسانی در بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و فارس ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز