خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا مطرح کرد:

وصیت‌نامه حضرت امام راهی برای دستیابی به بصیرت/ شخصِ بصیر دوست و دشمن را می‌شناسد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۴۰۴

نماینده ولی فقیه در نیروی انتظامی و رییس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا بیان کرد: اگر کسی هیچ کتاب فرهنگی، سیاسی و دینی نخواند، اما کلمات امام را بشنود، راه بصیرت را پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری نهضت بازخوانی وصیت نامه سیاسی الهی حضرت امام خمینی (ره) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدعلی‌رضا ادیانی» نماینده ولی فقیه در نیروی انتظامی  و رییس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا صبح امروز در محل سازمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی‌رضا ادیانی در این نشست اظهار داشت: یکی از رسالت‌های عمده سازمان عقیدتی سیاسی اجرایی کردن تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری است که عمده خواسته‌های حضرت آقا از این سازمان که متعلق به امام و رهبری است در حکم سربازان انشا می‌شود. اگر حکم این سرباز را آنالیز کنیم، می‌بینیم که بخش اول حکم به ارتقا هوشیاری، بصیرت دینی و انقلابی و کارکنان خدوم ناجا وخانواه‌های آنان اشاره شده است.

وی افزود: یک زمانی فرد حق و باطل را می‌شناسد و یا یک  قوه تمییز دارد، اما بصیرت هر جا باشد همراه با موضع گیری است. شخص بصیر دشمن را می‌شناسد، لعن و نفرین را نثار او می کند، شخص بصیر همچنین دوست را می‌شناسد و درود خود را نثار او می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ادیانی گفت: این بصیرت دینی که حضرت آقا از ما خواستند منابعی دارد که یکی از منابع آن وصیت نامه حضرت امام است که انسان دوست و دشمن را بشناسند و تشخیص دهد.

وی بیان کرد: مرگ بر آمریکا گفتن مردم ایران، مبتنی بر بصیرت و فرهنگ قرآنی آنان است. یکی از این منابع هدایت بخش کلمات نوارنی حضرت امام است. اگر کسی هیچ کتاب فرهنگی، سیاسی و دینی نخواند، اما کلمات امام را بشنود این راه بصیرت را پیدا می‌کند. شخص بصیر هیچ وقت دشمن را دوست معرفی نمی‌کند و کسانی که دوست را دشمن و دشمن را دوست می انگارند به این خاطر است که اصول و شاخص‌های مکتب فکری امام را کنار گذاشتند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا ادامه داد: ما چون آرمان، فکر نو و بدیع داریم یک مدلی برای اداره انسان‌ها به نام نظام جمهوری اسلامی ایران داریم که عینت پیدا کرده و آرمان آن هم این است که تمدن نوین اسلامی را بنا کند که همه تمدن‌ها در مقابل او خاضع می‌شود. البته این اقدام با زور و سلاح اتمی نخواهد بود بلکه با قدرت فکر و اندیشه صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ادیانی گفت: ما  آرمان داریم و انقلاب اسلامی یک "نه" بزرگ به استکبار و استبدادها بود که روی همه سلطه گری‌ها و سلطه پذیری‌ها یک خط بزرگ کشید. نظام جمهوری اسلامی نه ستم می‌کند و نه مورد ستم واقع می‌شود.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا بیان کرد: منبع دوم برای بصیرت، کلمات نورانی حضرت آقا خامنه‌ای، پیشوای عادل حضرت امام خمینی است و او یکی از بزرگانی است که همه ایشان را به عنوان یک فرد بصیر می‌شناسند. کلمات و شاخص‌های حضرت امام منبع بصیرت است، اما لازم است که گوش به صحبت‌های رهبر اسلامی سپرد.

وی افزود: از مجموع کلمات نورانی امام، وصیت نامه سیاسی و الهی ایشان است که یکی از راه‌های رسیدن به بصیرت است. مقام معظم رهبری فرمودند همه باید این کلمات را درست بفهمیم و و بر آن تدبر کنیم تا اشتباه نکنیم، پس راه امام در وصیت نامه او تجلی پیدا کرده، من به جوانان توصیه می‌کنم به این وصیت نامه مکرر مراجعه کنید.  قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان، مسئولان قوه سه گانه و مسئولان همه دستگاه‌ها این وصیت نامه را بازخوانی کنند. در بخش‌ها و نکات آن تدبر و تامل کنند، چرا که این وصیت نامه دستورالعملی ملی برای پیشرفت، توسعه و سرافرازی ملت ایران است‌.

نماینده ولی فقیه در نیروی انتظامی افزود: وصیت نامه امام میثاق همیشگی امام با امت است و چراغ راه هدایت ایران به تمدن نوین اسلامی و منشور انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین ادیانی توضیح داد:‌ راه شناخت انقلاب بازخوانی وصیت نامه امام است و برای تداوم راه امام برای اینکه دچار خطا نشویم، لازم است همه ملت ایران آن را بازخوانی کنند. امام فرمودند نگذارید که این انقلاب دست دشمنان و نامحرمان بیفتد. یکی از اهداف دشمن این است که انقلاب اسلامی را ناکارآمد نشان دهند.

وی افزود: خدا را شکر می‌کنیم که نیروی انتظامی دین‌اش را نسبت به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران ولو با تبلیغ و تیراژ بازخوانی وصیت نامه امام انجام داد تا بتوانند با بصیرت به وظیفه انقلابی و دینی خود عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در نیروی انتظامی در این باره توضیح داد و گفت: ۲۰۰ هزار نسخه از وصیت نامه چاپ و به کارکنان خدوم ناجا و خانواده‌های آنها داده می‌شود و البته هیچ اجباری هم نیست. افراد بعد از بازخوانی وصیت نامه، مصاحبه یا آزمون الکترونیکی می‌دهند که زمان آن از یکم تا دهم دی ماه خواهد بود.

او خاطرنشان کرد: ما اجبار را در برنامه عقیدتی حذف کردیم و در این زمینه مشوق‌هایی در نظر گرفتیم  که برای این دوره از مسابقات به ۱۶۵۰ نفر به قید قرعه ۵۰۰ میلیون تومان توزیع می‌شود.

 رییس عقیدتی سیاسی ناجا در پایان گفت: ضرورت در برخورد حکیمانه پلیس با مردم است.هیچ انسان عاقلی با اجرای قانون مخالفت نمی‌کند. مردم عاقل انتظار ندارند که پلیس قانون را اجرا نکند بلکه توقع دارند که در برخوردی حکیمانه با مردم قانون را اجرا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز